Star Wars III

Hvězdné války, epizoda III - Pomsta Sithů
Předem musím říci, že jako malý človíček jsem STAR WARS velmi hltal. Nejdříve jsem četl knihu (kterou tuším překládal Ondra Neff), pak skvělý comics a nakonec jsem TO uviděl na otřepané VHS s pomačkaným obalem na kterém se skvěly tváře mých hrdinů. Ano! Mluvím o úžasné epizodě IV, které se podle mě už nic dalšího v sérii Star Wars nevyrovnalo.
S velikým vzrušením jsem si pustil poslední část této pohádkové hexalogie (šílený název, co?). A jaký je můj dojem? Inu, někdy je to hrozné. Přijde mi, že ve filmu je mnoho věcí užito jen tak, na efekt, ale filmy tu nejsou kvůli filmovým efektům, ale kvůli filmům samým. Mnohé souboje Jediu mi přišly už prostě příliš šílené, raději se kloním k starší variantě poklidnějších bitev ve starých epizodách. Samozřejmě, vše vizuálně vypadá velmi pěkně, ale nějak mi to moc nesedí.
Pan Lucas je ale svým způsobem génius, když už už se mi chtělo jeho snímek zatratit a odhodit do kulturního bahna, tak na mě vytáhl něco opravdu zaručeného, co mě skutečně dostalo zpátky "do hry" a já se jen díval a díval. Ono je to celé prostě skvělé, vzdělaný divák v oblasti Star Wars ví, jak vše skončí, ale neví, jak konkrétně k určitým situacím dojde a Lucas jej i zde dokáže velmi překvapit. Např. při postupném sklouzávání Anakina do žhnoucí lávy mi jej bylo i docela líto, chudáka. Silná scéna je též útok na chrám Jediů, kdy klony a Anakin nemilosrdně vraždí vše, co mají před sebou a nezastaví se ani před malými dětskými učedníky. V takovéto chvíle jste ochotni předchozí nedůvěru ke snímku odhodit a začít se bavit. Jsou to přeci STAR WARS!!!!
Něco málo k hereckým výkonům, H. Christensen mi ve své roli přišel poměrně dobrý, přímo z něj čišelo sebevědomí a jistá arogance, zato ale N. Portman v roli Padmé tak dobrá nebyla, ono to ale asi ani nešlo, neboť ve filmu moc prostoru nedostávala. Tím se mohu opět vrátit k prvnímu problému, který jsem tu na úvod nastínil. Film nedává tolik prostoru hercům, ale spíše vizuálním efektům, což si ke sci-fi tak nějak patří, ale zde je to již trochu přehnané.
Celkové hodnocení 75% (lidé, kteří nemají k Hvězdným válkám žádný vztah nechť si odečtou 15%).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)