Co takhle nosíme sebou..

Nedávno, tuším, že to bylo včera jsem se bedlivě podíval do svého krásného zeleného (potrhaného) baťůžku. Poslední dobou se mi zdál nějak čím dále "hmotnější" (a to doslova), rozhodl jsem se jej tedy prohledat a vyhodit nepotřebné věci......
Zjistil jsem ale, že v baťohu nosím skoro samé nepotřebné věci. Na dně se mi válely nějaké staré účtenky z PLUSu či z knihovny (také jsem tam nalezl jakýsi igelitový sáček s drobky - nejspíše pozůstatek dřívější svačiny - kterýžto jsem ihned dal do recyklace) a mnoho nepotřebných brožurek a letáčků, které vám lidé většinou nabídnou u vchodu do metra atd... Většinu prostoru v zadní části mi také zabíral dnes již obrovitý "průvodcovský text státního zámku Hořovice", kde často ve zmiňované pozici působím, ale stejně nevím proč sebou ten text nosím, asi jen z nostalgie, kdyby mě totiž někdo vzbudil okolo půlnoci, tak bych mu byl z něj schopen citovat libovolné pasáže...
Obdobný stav panoval i v mé peněžence, které je sice plná, ale nikoliv díky mincím (což by bylo příjemnější), ale díky různých složenkám (dávno zaplaceným) a vlakovým jízdenkám. Jsem asi jednoduše takový typ člověka, který zaručeně nic nevyhazuje a vše se pokusí ještě nějak využít, jenže....dnes to již asi nejde. Vždy mě přímo děsí, když vidím ty obrovské mraky igelitových sáčků, které se např. v Tescu rozdávají zákazníkům na jejich zakoupené zboží, přijde mi to jako obrovské plýtvání. Nebo si jen představte ty různé letáčky tištěné barevně na krásném hladkém papíře. Co poté s nimi? Podíváte se na ně a pak zahodíte (pokud tedy nejste zrovna jako já:-)).
Za časů našich babiček (pozor, teď přijde trocha nostalgie, tak odstavec klidně přeskočte) se nic nenechalo ležet takříkajíc ladem. Každá drobnost se na venkově (a pochopitelně asi nejenom tam) využila. Odpadu bylo minimum. Ale dnes... připadá mi, že tlaky okolí člověka přímo nutí vším okolo sebe mrhat a odhazovat věci, které by se jistě ještě daly použít (např. papír, který je popsán jen z jedné strany).
P. S. A co obrázek toho nože nahoře? Jak ten s tím souvisí? No...podobný nůž jsem nalezl u sebe v baťohu a víte jak se to říká, "každý správný muž má u sebe svůj nůž", či tak nějak...
Zvláštní.., začnu psát o něčem a zkončím u něčeho zcela jiného...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)