Nespavost...

Máte někdy problémy s usínáním? Pokud ne, tak patříte mezi nemnoho šťastlivců...
Já mám se spánkem časté problémy. Patřím mezi lidi, které někdy dokáže i drobný zvuk během noci probudit, a to obvykle tak důkladně, že po zbytek noci nezamhouří ani oka... Nespavost je ošklivá věc, díky tomu, že v noci takřka nespíte, tak jste během dne v jakémsi polospánku, nepodáváte (v práci či ve škole) odpovídající výkony, což vám může přinést jen další starosti a...s těmi se zase o něco hůře usíná.
Neřekl bych, že trpím skutečnou nespavostí (která postihuje cca 25 procent populace), jen můj spánek není asi vždy dostatečně tvrdý. Obzvláště se to projevuje v okamžicích po nějaké silné psychické námaze (opačný účinek má u mě - skoro jako u každého - námaha fyzická).
Nemám rád ten pocit, když je člověk ráno nevyspalý, ta malátnost, těžká víčka...a nechuť do čehokoliv. Obzvláště je to hrozné, pokuď se zrovna v tu chvíli musíte na někoho usmívat a tvářit se příjemně, neboť tak vám velí vaše práce. Jako malý chlapec jsem třeba dlouhý čas usínal bez zavírání očí...tedy, pochopitelně jsem je pak zavřel (nejsem zajíc:-)), ale v podstatě jsem usínal tak, že jsem svůj zrak soustředil na odraz měsíce na vedle stojící skříň. Ve tvaru měsíce, v jeho záři (pokud nebylo zamračeno) se skrývalo cosi, co přitahovalo moji pozornost. Nevím, jak dlouho jsem se na něj vždy vydržel dívat, ale vím, že vždy jsem takto spolehlivě usnul....třeba bych to měl někdy zkusit i dnes:-).
S nespavostí se mi také asociuje hororová série Noční můra z Elm street..., kdo viděl, ten pochopí..."Jedna dvě, Fredy jde...":-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)