VHS

Kouzelná zkratka VHS ve mně v dobách mého dětství vyvolávala rozličné představy. Viděl jsem u mnoha svých známých pověstný video-přehrávač (později i video-rekordér) a byl jsem z něj zcela unesen. Když jsem se nakonec někde doslechl i o videohrách, tak jsem si bláhově představoval, že to jsou nějaké hry, které jsou implicitně obsaženy ve videorekordéru....no, nesmějte se, byl jsem malý chlapec... V podstatě - abych byl zcela upřímný - tak náš první (a zároveň poslední) videorekordér (pořízení za cca 8000 kč v Hostomicích v roce 1994) značky Aiwa v sobě obsahoval nádhernou logickou hru s názvem - "jak nastavit automatické časové spouštění". Ach....vzpomínky se hrnou..., kolik jen filmů jsem si v nočních hodinách nahrál na prázdné vhs kazety, namátkou si pamatuji na jakýsi pochybný horor Inferno z italské produkce, či na rozličné díly Noční můry v Elm Street (ano, měl jsem hodně rád horory...). Prostě a jednoduše - náš stařičký a léta již nepoužívaný videorekordér je pro mě zdrojem mnoha a mnoha sentimentálních vzpomínek. Ty nabírají na ještě větší sentimentalitě v okamžiku, když si člověk uvědomí, jak je v dnešní době velice snadné přijít k nějakému tomu filmu. Máme torrenty, rapidshare, leteckou poštu, dvd za 49 kč...... prostě možností je hodně. Ale dříve..., pamatuji si doby, když člověk, který vlastnil x-tou kopii filmu Rambo (kterou daboval jeden člověk nudným hlasem účetního před penzí), to byl prostě BOREC.
Doba se mění a VHS patří už víceméně do musea... Schválně, kdo z vás jej ještě občas používá?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)