A jsou tu Velikonoce...

Ano, jsou tu Velikonoce. Skutečnost, kterou jste bezesporu zaznamenali. Ať již jste křesťané, ateisté, či...esoterici (nejsou snad příznivci esoterie rovněž ateisté?). Pro každého mají tyto svátky jiný význam. Pro mě osobně se Velikonoce nerozlučně od roku 2003 pojí se zámkem v Hořovicích, kde již od výše zmiňovaného roku působím jakožto průvodce. Zvláštní náplň Velikonoc, co?
Tak trochu mám díky tomu i lehké výčitky, že mi pravý smysl těchto svátků uniká.
Ale z práce o svátcích se postupem let stala pozvolna tradice..., a kdyby k ní nedošlo, tak bych tak nějak vnitřně cítil, že mi něco chybí. Koneckonců práce to zase extra náročná není, i když nepříjemní návštěvníci mohou často poměrně snadno zkazit celý den. Minimálně si tu člověk alespoň procvičí své komunikační schopnosti (což se v práci kantora vždy hodí) a občas i nějaký ten cizí jazyk, byť k nám jezdí převážně Němci a Rusové. Německy sice něco zvládnu, ale rozhodně bych si netroufl v tomto jazyce podávat nějaý odbornější výklad. No a ruský jazyk,....tam jsem skončil někde u slovíček "vasluj" a "čemodan", což - jak asi sami chápete - není nic extra.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)