Rok 2009 je rokem....astronomie

Víte, že rok 2009 je zasvěcen astronomii? Skutečně. Možná jsem se již o této skutečnosti kdesi zmínil, takže tímto se omlouvám za případnou duplicitou informací (v době internetové přehršle informací však asi zbytečnou).
V rámci této skutečnosti jsem se rozhodl prolomit velkou barieru v mém životě, a to vydat se někdy do hvězdárny. Což o to, planetária mám prochozena poměrně dobře, ale hvězdárny se mi jaksi vyhýbaly (nebo spíše já jim).
Po nedávné návštěvě hvězdárny v Ďáblicích (na vrchu Ládví) jsem včera zavítal i na Petřínskou Štefánikovu hvězdárnu. Je to úžasná budova s velmi milým personálem - složeným převážně z mladých a pro věc zapálených hochů - který je vždy po ruce, když zrovna potřebujete vysvětlit jak se láme světlo, fungují -asi- černé díry, apod.
Astronomické podmínky byly výborné, takže jsme včera mohli pozorovat dokonce Saturn s jeho typickým prstencem. Krásný zážitek.
Dnešní technika dokáže člověku zprostředkovat uchvacující představení vesmíru. Dokážeme náhlednout do jeho hlubin, do jeho historie. Máme možnost pocítit vlastní malost tváří tvář takřka nekonečně velkému prostoru, v němž se nám nutně všechny ty velké problémy a strasti našeho světa musí nutně jevit malichernými. Možná nám to vše ale přijde už tak snadně dosažitelné (nejnovější záběry z hubblova teleskopu se dají najít na internetu) a jaksi již bez toho potřebného lesku, který je tak vlastní všemu novému a netradičnímu.
Smutné je, že mnoho lidí o astronomii ani nejeví zájem (přitažlivější je její okultnější sestra - astrologie). Tak snad rok 2009 přinese v tomto jisté zlepšení.
Astronomie by si jej jistě zasloužila.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID