Curling - Bowling

Oba výše jmenované sporty se řadí do kategorií sportů při jejichž vyslovení mnozí učiní pomyslné uvozovky. Není se čemu divit. Nejde zde o to podávat maximální fyzické výkony, ale hlavní je se soustředit, mít klidnou ruku a přesně mířit. Takové sporty pro pohodlné, chtělo by se říci.
Curling jsem v životě nehrál, byť k němu mám jedním způsobem dost blízko. Pan Č. (krycí jméno, které se nic nezadá s Cibulkovými seznamy) totiž působí na sekretariátu českého curlingového svazu (http://www.curling.cz/) a díky němu jsem se před nedávnem dostal na jednu pěknou večeři (all inclusive!!) pořádanou u příležitosti čtvrtého ročníku curlingového kempu pro dospělé v Praze. V ČR není curling zrovna moc rozšířený - na vině patrně bude fakt, že je tu v podstatě jen jedna curlingová hala - zaregistrovaných máme zhruba 500 hráčů (hráček). Osobně bych si rád tento sport někdy zkusil, neboť při sledování v televizi (Olympijské hry) mě vždy fascinoval ten pohyb dvojice s košťátky (omlouvám se panu Č. za nedostatečnou terminologii).
Jak jsme psal již výše, curling a bowling mají ledasco společného. Dalším společným jmenovatelem by mohla být i skutečnost, že ani bowling jsme nikdy nehral - přesněji až do včerejšího dne. A opět u toho byl pan Č. - dalo by se říci - takový můj osobní guru v těchto sportech :-).
Přiznám se, že předtím než jsem hodil svoji kouli (a není v tom žádný dvojsmysl!) na hrací plochu, tak jsem cítil drobnou nejistotu. Přece jen, člověk se bojí, aby svým amatérským hodem náhodou někoho nezranil, či nepřipletl se nechtěně do hry těch bowlingově zdatnějších jedinců. Nastudoval jsem si předtím trochu nezbytné teorie - jak mám často ve zvyku - nicméně znát výrobce jedné z prvních bowlingových koulí je sice hezká věc, ale více bodů vám to rozhodně nepřinese.
Na následující fotografii veškerý estetický zážitek z takřka dokonalého hodu (trochu přeháním, no) ruší mé prosvítající, absolutně neestetické, bílé spodní prádlo.
Otázka za milion (jen obrazně). Kolik si myslíte, že jsem tímto hodem dostal kuželek?
bowling

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)