"Dejvid"

Dnes má narozeniny David Lynch, člověk, který mi svojí postmoderně děsivou vizí světa dost ovlivnil život a když se mám rozhodnout kdo je můj nejoblíbenější režisér, tak - pří vší úctě ke Kubrickovi - mě nejčastěji napadá právě jeho jméno.
Pochopitelně, jsou Davidovi (jak si mu občas dovoluji familierně říkat, koneckonců proč ne, když ministrovi zahraničí leckdo říká "Karel") filmy, které se mi moc nelíbí. Inland Empire pro mě bylo velké zklamání, experiemntální Boat také vypadal nevalně (a Dunu ještě beru na milost)... Lynch se však naštěstí trochu více vrhl i na tvorbu hudby (to dělal i dříve, nicméně samotné album dostal ven až relativně nedávno) a vznikla z toho deska Crazy Clown Time (jeho debutová, což je u člověka důchodového věku zajímavý unikát), která je neotřelé svěží a po všech stránkách typicky "lynchovská".
Nezbývá mi než doufat, že David opustí tu svoji záměrně amatérsky natáčející kameru a vrátí se ke krásným obrazům plných trpaslíků v červených pokojí.
"Through the darkness of future past, the magician longs to see, one chance out between two worlds, fire walk with me"

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID