Atoms For Peace - Amok (2013)

Atoms For Peace (dále jen AFP) jsou představiteli tzv. "superskupin", tedy projektů, kde se scházejí různí (většinou poměrně známí) interpreti a dají dohromady něco zcela jedinečného (ano, funguje to i u nás, např. Umakart). AFP ale nezní nějak překvapivě nově, či nějak obecně zvláštně, ono se stačí podívat na jméno Thoma Yorka (Radiohead), které je pod AFP podepsáno, a zkušený posluchač už má jasno. Ano, AFP zní hodně jako Radiohead (což ale rozhodně není vůbec na škodu, pokud má York přebytek tvůrčího potenciálů, tak jen houšť a větší kapky...). AFP existují už cca od roku 2010, nicméně s první deskou se "vytasili" až teď. York kromě svých srdečních Radiohead a sólového projektu se skvělou deskou "The Eraser", přidává i zde k dobru mnoho zajímavých hudebních nápadů a ačkoliv se ze škatulky s krásným jménem "Radiohead" rozhodně zcela nevymanil, tak to není vůbec škoda, neboť ta škatulka je prostorná jako máloco.

Kromě Thoma Yorka najdeme ve skupině ze známějších jmen i basáka z Red Hot Chili Peppers (Flea) a několik dalších lidí, kteří se podíleli na známých projektech (R.E.M.), nicméně sami o sobě zase až tak známí pro širokou veřejnost nejsou (opravte mě pokud se mýlím).

Deska Amok bezesporu stojí za poslech (a vzhledem k charakteru oné hudby raději i za více než jeden), zejména po zvukové stránce se jedná o "první ligu", pokud navíc patříte mezi fanoušky Radiohead, tak tento Yorkův počin berte jako povinnost k poslechu. Já osobně jsem velmi spokojen, z devíti skladeb na desce se mi líbily všechny krom poslední s (ne)překvapivým názvem "Amok", kde mě trochu iritoval jeden zvuk "hatek", nicméně taková "Default" chytne za srdce už na první poslech a chvílemi nechá vzpomenout i na slavnou (pro mě nejlepší "radioheadí") desku "Kid A".

A ten klip níže, inu...., komu to připomíná Lotus Flower?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)