Růžové triko

Většina lidí se pravděpodobně shodne na tom, že soudit někoho výlučně jen podle zevnějšku není zrovna moc dobré. Někdy mě proto udivují reakce z okolí směrem k mému oblečení, konkrétně k některým specifickým částem a ještě konkrétněji růžovým věcem, které mám. Pravda, netvoří podstatnou část mého šatníku, jedná se v podstatě asi jen o dvě letní trika, která jsou však podle mého názoru celkem hezká a velmi pohodlná, takže se stoupající teplotní stupnicí venku si je na sebe rád vezmu.
Jenže v tom je ten zádrhel.

Pro některé lidi je i v roce 2015 muž, který nosí něco (byť jen občas) růžového, automaticky homosexuál. Teď bych pominul i to, že v podstatě samo o sobě "být homosexuál" není vlastně žádná urážka (a o lidech, kteří to takto vnímají si můžeme myslet své), ale jde mi o to, jak je růžová barva v mužském šatníku stigmatizována a je z ní usuzováno na sexuální orientaci (navíc mé okolí ví, že jsem heterosexuál a moc nechápu, jak někoho může nošení jakési barvy v tomto názoru zvyklat)...

Ano, růžová barva byla dlouhou dobu symbolem homosexuálů, za druhé světové války měli homosexuálové v koncentračních táborech označení v podobě růžového trojúhelníku, nicméně to platí možná tak pro minulé století, ale rozhodně ne pro rok 2015. Nejvíc smutné mi přijde, že někteří lidé myšlenkově bohužel v tom minulém století stále žijí.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID