Oko

Oko
Možná vám teď budu připadat jaké vášnivý zastánce japonských hororů a třebas máte i pravdu. Poté, co jsem shlédl snímek Oko mám v tom, ve které zemi se točí nejlepší horory dneška celkem jasno. Správně, správně, jedná se o Japonsko. Naše Euro - Americké horory jsou až příliš často stejné, postrádají nápady. Je to prostě nuda.
Film Oko není takový horor, u kterého se ještě týden po shlédnutí budete skrývat tátovy pod sukní. Jistě, je tu několik momentů, která vás dozajista velmi vyděsí, ale ve srovnání s takovou Nenávistí je toto jen čajíček. O to lepší má však Oko příběh. Pojednává o mladé dívce (tak už to ve filmech bývá, proč se netočí snímky např. o důchodcích?J), která podstoupí složitou operaci rohovky, neboť až do této doby byla slepá. Operace se zdaří, ale …. nebyl by to horor, aby se něco nepokazilo. Rohovka totiž pochází od velmi tajemné (jiné ale také mladé) dívky (která je pochopitelně již mrtvá). Hlavní hrdinka má náhle schopnost vidět duchy. Možná si zde řeknete AHA! To už jsme někde viděli a začnete v paměti vyštrachávat film Šestý smysl. Pokud mě paměť neklame, tak Oko je o něco starší než výše zmíněný filmový počin. Že by se nám tu Američané inspirovali? Možná ano, ale nemám jim to za zlé. Oko je v mnoha ohledech kvalitnější film (pozor, jedná se jen o můj názor, tak případně adresu doufám nemáte, takže - fanoušci Šestého smyslu - mi nic udělat nemůžete) než Šestý smysl (tak, teď čekám příval nadávek a shnilých rajčat…). Dále příběh prozrazovat rozhodně nebude, ale je pochopitelně velmi úžasný a zapeklitý. Nebude tu chybět emotivní konec v podobě lehce překvapivé pointy. Rozhodně se vám nestane, že byste hlavního strašáka filmu začali nějak nenávidět nebo se jej dokonce báli. V závěru filmu jsem se přistihl u toho, že je mi jej (vlastně jí) docela líto. Na konci nám tak vše do sebe krásně zapadne a vám (možná) se v srdci rozlije pěkný pocit, nad dobře strávenými 98 minutami (tak nějak dlouho ten film trvá).
Neváhejte a film Oko jistě shlédněte. Je to dobrá volba pro každého, kdo má rád tajemno, ale nepotrpí si na snímcích jako: Úsvit mrtvých,….
Hodnocení: 92%.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)