Team America

Team America
Měl bych asi říci, že seriál South Park mě moc nezaujal. Team America je už ale o něco jiný, to, co mě na SP nejvíce iritovalo byla opravdu veliká vulgárnost, Team America je sice také vulgární, ale podle mého názoru to není zase až tak strašné (má duše se u toho ještě dokáže bavit). Celý film je vlastně kýčovitou parodií na ještě kýčovitější akční filmy. Hlavní postavy doslova naplňují označení "typický Američan", zachraňují svět - i proti jeho vůli - přičemž kolikráte napáchají daleko více škod než by se stalo bez jejich zásahu. Hlavním záporňákem snímku je korejský vůdce Kim Čong Il, kterého tvůrci nemilosrdně karikují (zajímalo by mě jeho stanovisko na snímek, říká se, že sám velký Kim patří mezi filmové fandy). Kim chce získat nadvládu nad světem a k tomu mu mají dopomoci celebrity z Hollywoodu - Samuel L. Jackson, Helen Hunt, Alex Baldwin,… Svět musí spasit Team America. To, co z filmu dělá absolutně skvělou záležitost není ani děj, hudba, …., ale LOUTKY! Ano, všechny postavičky ze snímku jsou loutky (občas jsou dokonce vidět jejich vodící provázky). Není to ale rozhodně na škodu. Mezi nejvíce vtipné scénky patří ty tzv. bojové, kdy se do sebe znepřátelené loutky zaklesnou a bojují ve stylu a la Matrix. U takovýchto záběru jsem se musel opravdu velice smát, komičtější souboje jsem ještě neviděl. To, že ve filmu všechny role ztvárňují loutky ale rozhodně není na divákovu újmu. Prostředí snímku je nádherně, pečlivě a do nejmenších detailů ručně propracováno. Prostě paráda! Já sám jsem si všech drobností ani nevšiml, ale pokud si film pustíte vícekrát a trochu zapátráte, tak si jistě nějaké té "vychytávky" tvůrců všimnete (např. granáty v lustrech v paláci Kim Čong Ila).
Team America se také pokouší o parodii na různé slavné snímky, je tu něco z Matrixu i z Hvězdných válek (tato scéna je obzvláště povedená). Celkově musím říci, že film se mi líbil. Není to záležitost, která vám změní pohled na věc, ale záležitost, která vás (pokud nemáte puritánský smysl pro humor) patrně docela dost pobaví.
P.S. A víte o tom, že Michael Moor je vlastně terorista? J
P.P:S. Ve filmu padá velké množství různých nadávek, snažím se si je zapamatovat a až mě někdo naštve, tak je jistě použiji. Další řádek je doslovnou citací z filmu (urvu Ti koule anarvu Ti je do prdele, až budeš srát, tak si je posereš)
Hodnocení: 90%.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)