The Dresden Dolls - debut album

Skupina The Dresden Dolls (Drážďanské panenky:-)) je dosti podivným seskupením dvou osob. Tou první osobou - asi i tou výraznější - je Amanda Palmer, která hraje na klavír a zpívá a druhou osobu - tou méně patrnou - je Brian Viglione (hrozné jméno, že? Proč se ti američané nemohou jmenovat nějak normálně... třeba Libor...:-)), který hraje na bicí (bim, bum). Jejich hudba je dosti výrazně předurčena nástroji, které používají, jak jsem již napsal, tak při poslechu uslyšíte bicí a klavír (na živých vystoupení i občas kytaru!!), toť vše - dobrá, sem tam se tam (hezká věta, že?) mihne i nějaký sample, ale to je již opravdu vše (nepočítáme-li zpěv, to ale není nástroj v klasickém slova smyslu, že? - Mimochodem, nepřijdou vám trapní lidé, kteří neustále dávají do článků nesmyslně dlouhé závorky a ukončují věty v nich slovíčkem "že"?).
Skupina funguje zhruba od roku 2001 a už se jí poštěstilo hrát i v naší malé (ale krásné, že?) zemi. Zatím vydali dvě alba, z nichž do rukou (a do uší) se mi dostalo jen to první, debutové. To se jmenuje prostě - The Dresden Dolls. Obsahuje celkem 12 skladeb, mezi nimiž jsem nenalezl žádný vysloveně slabý kus (a to už je co říci, že?). Těžko tuto hudbu někam přirovnávat, má to něco ze slovutného Nicka Cavea, lehký náznak Sonic Youth a také trochu....ehm....teď nevím jak to nazvat, řekněme divadelní hudby smíšené s hudbou třicátých let (s tou také souvisí jejich image).... Inu, hudba je od toho, aby se poslouchala a ne aby o ní kdejaký hejhula (třeba já) psal nějaké hluboké úvahy a pokoušel se popsat nepopsatelné. Album se mi líbilo, byť na první poslech jsem si řekl - nic moc. Poté se mi ale v hlavě uhnízdila písnička "Coin - Operated Boy", což je úžasně hravá záležitost s roztomilým textem o hračce, kde tempo hudby se přizpůsobuje natahovacímu mechanismu hračky. Prostě úžasné a nápadité. Na albu jsou přítomny kousky, které vás rozesmutní (Half Jack, The Perfect Fit,..), ale i skladby, jež vás doslova roztančí (Bad Habit, Girl Anachronism,..). Album je to prostě dle mého názoru dobré a vyvážené a ač se mi z počátku moc nelíbilo, tak mu teď mohu s klidným svědomím dát 90 %.
Debut Studio Album
CD
1. Good Day
2. Girl Anachronism
3. Missed Me
4. Half Jack
5. 672
6. Coin-Operated Boy
7. Gravity
8. Bad Habit
9. The Perfect Fit
10. The Jeep Song
11. Slide
12. Truce

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID