Slavia - Liberec

Ano, tento článek bude o fotbalu. Chápu, že všechny fotbal rozhodně nezajímá, ale to, čeho jsem byl včera svědkem mnou trochu otřáslo, takže článek nebude jenom o fotbalu...
Včera jsem se zhruba po roce vydal na fotbalové utkání naší Gambrinus ligy. Moc jsem se těšil. Slavia je totiž klub mého srdce a Liberec je již skoro letošním mistrem. Doufal jsem v pěkný fotbal a také ve vítězství Slavie. Stalo se však něco zcela jiného. Předem upozorňuji, že jsem příznivce pražské Slavie a chápu, že můj názor asi není zcela objektivní, ale přesto..., první poločas byl celkem v pořádku, ve druhé půli se však stalo mnoho zajímavých věcí, které bezesporu vejdou do dějin (ač nechvalně) naší kopané. Sudí Jára vyloučil 2 slavistické hráče (jak se později z videa ukázalo neoprávněně nebo maximálně velmi, velmi přísně) a nařídil proti Slavii penaltu (sice trochu přísnou, ale proti tomu se nedá diskutovat). Slavistické vedení (Leška + trenér Jarolím) na vzniklou situaci zareagovali tak, že odvolali zbylé hráče ze hřiště. V první chvíli jsem moc nechápal, co se děje. Hráči mizeli a z tribun byl slyšet hlasitý pískot. Došlo i na pověstné házení předmětů (kelímky, atd..) na hrací plochu směrem k arbitrům zápasu. Skutečně, úroveň anší kopané o evropské vyspělosti opravdu moc nevypovída.. Zápas se nakonec dokončil, ale stín na jeho regulérnosti zůstal. Faktem je, že rozhodčí HRUBĚ ovlivnil zápas. Zápas to nebyl ledajaký, šlo v něm o hodně (o případnou účast Slavie v Lize mistrů a tedy o mnoho a mnoho milionů), nabízí se možnost, že svoji roli v utkání sehrály i různé "cizí zájmy", to je však jen spekulace. Těžko říci, co bude dál. Slavia podá formální stížnost na svaz, ale patrně to dopadne tak, že tým Slavie bude za opuštění utkání penalizován nějakou finanční částkou.
Co dál? Pokud by se stížnosti Slavie vyhovělo nevytvoří se tak nějaký precedens, na jehož základě se pak budou pravidelně na svazu hromadit stížnosti od všech možných klubů? A co úroveň rozhodčích? A je naše liga vůbec "čistá"? Obávám se, že na všechny tyto otázky by šlo odpovědět jen negativně.
Ivánku, kamaráde, copak nám poradíš?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)