Dogma (1999)

dogma-poster06t.jpg (4065 bytes)
Dogma je poměrně zajímavý film, který se mi ovšem zase až tak moc nelíbil. Celkový dojem je takový rozpačitý, nadsázka se tu tak trochu mísí s hloupostí....
Hlavními hrdiny jsou 2 andělé (hrají je M. Damon a Ben Affleck), kteří jsou již nějaký ten rok na zemi, protože se na ně Bůh (Alanis Morissete!!!!!) nějak rozhněval. Jedinou šancí těchto andělů je pak projít jakýmsi portálem v kostele, čímž se jim díky prohlášení jednoho církevního hodnostáře smažou všechny dosavadní hříchy.... Jenže, pokud tak učiní, tak nastane určitý paradox, který...spustí konec světa. Jedinou záchranou světa je mlada (čerstvě rozvedená) Betany, která má v sobě stopové množství krve Ježíše Krista atd...., však to znáte. Betany na to ovšem pochopitelně není sama, pomáhá ji serafín Metatron (Alan Rickman) a také Jay a mlčenlivý Bob. Cestou se jim ještě podaří zničit Azraela atd... a vše končí dobře.
Je to opravdu zvláštní film, je zde sice několik momentů, kdy se divák upřímně zasměje, např. různým narážka (Ježíš byl černoch, Bůh je žena,...), ale celkově mi film opravdu nepřipadl moc dobrý. Jistě, jako odreágovávačko to asi nebude úplně nejhorší, nicméně čekal jsem od toho asi více a mám dojem, že s podobnou látkou by se dalo i lépe pracovat. Některé momenty ve snímku mi totiž přišly vyloženě trapné... Možná je to na mě trochu příliš ujeté.. (viz Alanis Morissete ve své roli).
Hodnocení: 61%.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)