Groove Armada - Vertigo

Album Vertigo pochází z roku 1999 k mé maličkosti se dostalo asi o rok později. Poprvé jsem toto seskupení zaregistroval krátce předtím, když jsem v hudebním pořadu Paskvil shlédl jejich poutavý klip k rozjuchané skladbě I see You baby. Teprve nedávno jsem se k jejich tvorbě vrátil a musím říci, že to byl návrat velmi příjemný.
Tvorba GA (Groove Armada) je stylově dosti rozmanitá. Na desce Vertigo (která je dle mého názoru asi jejich deskou nejlepší) se objevují elektronické skladby v pomalém tempu, taková I see You baby je v podstatě na desce osamocena, jejího tempa dosahuje již jen skladba If everybody looked the same (kterou jsem nedávno zaslechl v nějaké televizní znělce, tuším, že to bylo na tv Nova). Některé skladby mají jazzový nádech (např. skvělá Pre 63 či geniální At the River) a některé se dokonce pohybují i na rozhraní downtempa a hip hopu (Whatever Whenever), což je styl, který mi osobně zrovna moc nesedí, ale zde působí celkem kompaktně a nijak nenarušuje složení skladeb na albu. Mým osobně nejoblíbenějším trackem je At The River, což považuji za doslova geniální záležitost. Skladba je dosti dlouhá, má zajímavý vývoj a hezky se v ní prolínají jazzové i electro postupy. Prostě paráda! At The River - mám dojem - vyšla již dříve na nějakém singlu či dokonce desce GA, ale přesto jsem rád za její zařazení na toto album.
Deska Vertigo se dá hezky poslouchat v jakoukoli dobu, když jste smutní, veselí, když je podzim, jaro, atd... Jedná se o takového milého společníka. Většinu skladeb z této desky si asi nebudete ráno po probuzení pobrukovat, ale to určitě nevadí. Aspoň se to brzy neoposlouchá.
Hodnocení: 89%.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)