Moulin Rouge

Tak nějak jsem tomuto filmu dlouho odolával. Mělo to celkem 2 důvody. 1) z jistých - jiných - důvodů mám takový menší odpor k muzikálům, 2) nějak se mi nepoštěstilo ten snímek si někde obstarati.
Překvapení? Ale ano, slyšel jsem na film samé chválihodné recenze a oslavy, ale já se raději vždy spolehnu na svůj (byť často dosti neumělý) úsudek. Po shlédnutí mohu říci, že se mi ten film docela líbil. Jistě, viděl jsem mnoho lepší věcí, ale když od něčeho nečekáte nic moc a ono je to náhodou dobré, tak z toho jistě máte radost.
Příběh filmu je asi celkem dobře znám, proto je tu zkrátím (v duchu pravicové politiky, jež také vše zkracuje) na minimum. Těžiště snímku je v písních a v zápletce, kde chudý (ale talentovaný) spisovatel miluje krásnou kurtizánu, jež se živí tak..., jak se kurtizány živí. Láska kvete jak známo v každém věku a obvykle i na těch nejméně příhodných místech a při nejméně příhodných situacích. Tragické konec příběhu je již předznamenán v začátku, takže žádného velkého překvapení se divák nedočká. O to tu ale v zásadě ani nejde. Jak jsem napsal výše, těžiště je v písních, a ty - i jejich vizuální zpracování - se povedly vskutku na výbornou. Když jsem slyšel co vše ve filmu zazní, tak mi to přišlo trochu jako silně nesourodá skupina skladeb od žánrově různých interpretů, považte: Nirvana, Madonna, Lamb, Queen,...atd...(ne vše jsem také pochopitelně znal), ale -světe div se - ono to nějak vše drží pohromadě a působí kompaktně! Je to, jakobyste poslali slona do obchodu s porcelánem, on tam vše rozbil, vy jste vzali vteřinové lepidlo - vše slepili - a .... porcelán vypadal ještě lépe než dříve! Tak to tedy na mě působí, doufám, že nikoho toto přirovnání neurazí, ale mě napadlo jako nejvýstižnější.
To, co jistě každého diváka přiláka je vizuální zpracování, úžasná barevnost kostýmů, jejich sladění s pozadím a vůbec...darmo psát, to se musí vidět. Nádherný soulad zde existuje i mezi hudbou a obrazem, což je věc, kterou já osobně na filmech velice oceňuji.
Pak také musím řící (napsat), že film ve mě cosi zanecha. Ještě teď (asi týden po shlédnutí) vím, že jsem tento snímek viděl a pamatuji si jej celkem dobře, něčím na mě zapůsobil. Snad to je nějaké kouzlo, to nevím.
Hodnocení: 83%.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)