Národy a nacionalismus

Včera jsem poprvé navštívil přednášku předmětu, kterému se jen tak nevyhnu, jedná se totiž o předmět jež je uveden v kolonce povinné předměty, což je - jen tak mimochodem - kolonka, na kterou se poslední dobou dívám stále více a více nerad. Přednáška je přednášena v absolutně šílenou dobu. Začátek je tak někdy okolo 18:20 a konec několik minut před osmou hodinou večerní, což pro člověka, který má vrchol své tvůrčí aktivity někdy okolo 10 hod ráno a dále již jeho pozornost jen upadá je dosti tvrdým políčkem. Nicméně jsem neváhal a na přednášku se vydal. Místnost, kde se přednáší je taková maličká, zasutá chudinka kdesi až ve čtvrtém patře. Jelikož mám takový drobný odpor k výtahům jako takovým, tak jsem - také v rámci ozdravy svého tělo - cestu nahoru vyběhl hezky po svých. Pokud to budu takto praktikovat celý týden možná mi uznají i zápočet z tělocviku....
Abych se vrátil zpět k podstětě věci, přednáška vlastně byla přednáškou pouze jen nějakých úvodních 15 minut, poté se jaksi přednášet přestalo a mezi studenty se rozproudila diskuse na téma co že to ten národ vlastně je a jak vnímáme nacionalismus. Zjistil jsem, že na naší fakultě je mnoho jedinců, kteří velice rádi před ostatními prezentují svůj názor a leckdy to dělají očividně velmi okatě..., s určitým sebeuspokojením. Brrr.... Názory na pojetí národu a jeho smyslu se tam převalovaly mezi extrémní levicí a pravicí, neměl jsem z toho moc dobrý pocit. I já jsem přispěl svoji troškou do mlýnu s tvrzením, že se cítím jako Čech a slovo nacionalismus ve mně vyvolává pouze negativní myšlenky, na což někteří reagovali zvláštním zamračeným pohledem..... No co, já jsem se na ně usmál:-). Nerad se pouštím do diskusí, i když vím, že převaha argumentů je na mé straně. Někteří lidé prostě neumějí v diskusích prohrávat a pak...už nediskutují a jen prosazují svoji "pravdu", která ale tímto skutečnou pravdou jaksi být přestává. Docela se těším na další hodinu, při takovýchto diskusích má člověk určitou možnost své kolegy lépe poznat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)