U2 The best of 1980-1990

U2 (The best of 1980 - 1990)
U2 jsou bezpochyby geniální kapelou z Irska, o tom např. náležitě svědčí fakt, že se již po více než dvě desetiletí drží mezi nejprodávanějšími skupinami, jsou milováni publikem i kritikou a celkem slušný úspěch zaznamenaly i různé jiné "nehudební" aktivity Bona Voxe..
Já sám sice kvality U2 uznávám, leč musím také říci, že jejich hudba není úplně přesně můj "šálek čaje". Jistě, poslouchat to mohu, ale nikdy mě jejich tvorba nepřiměla k tomu, abych si jejich desku koupil (či nějak jinak opatřil)….až nedávno. Obecně, výběry The best of….jsou patrně tím nejideálnějším, co by si jedinec, který zrovna nemá na to (nebo ani nechce) obstarat si celou diskografii skupiny, měl pořídit. Stejně tak jsem postupoval i já a poté, co jsem si celou "best of" desku poslechl mohu říci zhruba toto: asi polovinu skladeb z desky jsem znal (což jistě není moc, ale vzhledem k tomu, že nejsem nějaký fanda U2 - a také nepocházím z Irska - to není zase tak špatné číslo), dále mohu říci (resp. napsat), že také zhruba třetina skladeb na cd se mi vskutku zamlouvala, ty ostatní nebyly vysloveně špatné, ale prostě…při jejich poslechu mé srdce ani duše nepociťovaly nějakou zvláštní radost, bylo to celkem hezké, ale nenalezl jsem nic, na čem bych si chytl, nic, co by mě nějak zaujalo (ať již originalitou či melodičností). CD není koncipováno chronologicky (což mi tedy ale vůbec nevadí), ale pořadí skladeb je dle mého názoru lehce nevyvážené. Největší "pecky" U2 jsou v podstatě hned mezi prvními písněmi a postupem času poslech desky ztrácí na intenzitě. Výběr skladeb z bohaté tvorby U2 je jistě vhodný (i když jejich řadové desky moc neznám), mezi nejznámější písně jistě patří PRIDE (se svoji nezapomenutelnou pasáží IN THE NAME OF LOVE!), WITH OR WITHOUT YOU či I WILL FOLLOW atd…
Tedy…, hudba U2 mě se mi na této "best of" desce celkem i líbila, leč jsem si také vědom toho, že řadové desky by mě asi moc neoslovily, nicméně se za několik posledních dní nemohu ubránit tichému pobrukování slov z písně SUNDAY BLOODY SUNDAY….
Hodnocení: 70%.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)