Výlet

Začal měsíc říjen. Měsíc, který má naše počasí překlenout hezky od příjemného teplo do pro mnoho lidí nepříjené zimy. Až bude sníh, mráz, tak jistě nebude lehké uspořádat si nějaký výlet, roztomilou procházku, atd.. Rozhodl jsem se tedy spolu se svým kamarádem (říkejme mu třeba pan P.) podívat trochu do přírody. Pozvednouti naše cnostné postavičky od počítačových monitorů a zažít nějaké to adventure live. Asi to, co teď píši, zní tak trochu lehce pateticky a s nesmírnou porcí zveličení....a asi je to i pravda, nicméně odhodlání k tomu se jen tak vydat někam (ať už to "někde" je kdekoliv) nevznikají každý den. Dá se říci, že ten nápad mě osvítil duchem přímo posvátným...takže...proto.
Za cíl výletu jsme si zvolili malý pramének s (pitnou!) vodou, jenž se zove Ryba (zvláštní, žádné ryby jsem tak nikdy neviděl). Cesta k němu není moc daleká a navíc je velmi příjemná, neboť prochází lesem. Na pokraji lesa se nachází už o něco méně příjemný domov důchodců, kde se (bůhví proč) vyskytuje v ohrádce malý ponny a také hezky vrzající houpačka (viz pro lepší představu foto), jež byla panem P. ihned otestována. Život důchodců asi není zase až tak nezáživný a stereotypní..
Pramen jsme nalezli poměrně brzy, leč nebylo tam žádného hrníčku či jiné nádobky (a mě zrovna přepadla docela velká žízeň, protože jsem neprozřetelně obědval cosi velmi slaného), takže jedinec byl doslova odsouzen k pití za pomoci vlastní ruky, což - jak asi uznáte - má k ideálu velmi daleko.
Blízko pramene je také taková pěkná studna. Hmmm, radost pohledět. Má přirozená zvědavost vedla k tomu, že jsem se pokusil s panem P. odvalit její vršek - asi v nějaké šíleně fantastické touze najít jakousi dávno ztracenou osobu. Smůla..., byla tam jen voda:-), asi moc koukám na televizi.
U pramene se také nachází malý pomníček věnovaný sovětskému partizánovi, který tam byl údajně zastřelen nacisty. Nemám rozhodně nic proti památce padlých hrdinů (naopak), ale o tomto dnes již mrtvém pánovi kolují po okolí zajímavé historky, které nemají s hrdinnou smrtí v boji nic společného. Spíše se tam místo kulek vyskytuje hodně alkoholu.
Rozhodl jsem se však přesto alespoň přispět na pomníček pověstným kamínkem kolemjdoucích a raději se brzy vydat zpátky. Ono totiž v říjnu se stmívá překvapivě brzy...
Na obloze se mi ještě podařilo zachytit poměrně zajímavé stopy tryskových letounů. Bylo jich tam celkem dost. Nějaký letecký den?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)