Peha - Deň medzi nedělou a pondělkom (2005)

Skupinu Peha možná budete znát, pochází ze Slovenska a tato deska z roku 2005 je jejich v pořadí již čtvrtým počinem. Jakápak je?
Deska obsahuje celkem 10 skladeb a posluchač již jistě na první poslech nabyde dojmu, že tyto skladby si jsou povětšinou velice podobné a mnohdy i zaměnitelné, jakoby vznikaly na stejném hudebním základu (což je asi pravdou), což na kvalitě rozhodně nepřidá... Nicméně Peha nám toho může nabídnout jistě více, jejich skladby jsou velice emotivní a příjemné na poslech. Skupina obzvláště vyniká v hlasových partech a v momentech, kdy svoji hudbu trochu ztiší a nechá znít jen jakési klávesové nástroje (stejně to asi bude jen synťák, ale to nevadí, poslouchá se to dobře). O něco hůře se mi již poslouchaly "kytarovější" věci od Pehy, porovnám-li však pop-rock (či co to vlastně hrají) Pehy a obdobné skupiny stejného žánru z naší země, tak mi z tohoto střetu vychází Peha jako jednoznačný vítěz. Není to album, o kterém bych prohlásil, že se jedná o "můj šálek čaje" (v mém případě spíše kávy, protože káva je....ach......super), ale nikterak mě neuráží. Jen ty skladby leckdy znějí tak, že si říkáte..."neslyšel(a) jsem to už někde"...a víte, co je nejhorší? Možná máte i pravdu...
Mezi skladby, které se nejvíce zalíbily mému uchu patří působivě emotivní "Spomal", kytarovější "Chodec na laně" a také nesmím zapomenout na moji asi nejoblíbenější "Tienohru". Kdybych se měl v krátkosti vyjádřit k textům, tak...texty se mi moc nelíbily. Vesměs pojednávají jen o lásce (ale na druhou stranu, co dnes nepojednává o lásce?) a postrádají (většinou!) hlubší smysl, leč jinak deska špatná naozaj nieje!:-)
Hodnocení: 71%

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)