Ranní cesta vlakem…

Ráno má každý spojeno s jinou záležitostí…. Ranní stolice, moč, čaj….., či třeba cesta vlakem.
Dnes ráno jsem cestoval vlakem do Prahy a četl u toho MF Dnes, to není zase až tak něco zvláštního, dělám to koneckonců každé pondělí, ale ….dnešní cesta byla zajímavější. Zhruba v polovině cesty si ke mně přisedli dva mladící "hrubého zrna". Evidentně utekli dříve ze svého učiliště a hodlali si celý zbytek dne náramně užít. Nic proti tomu.., je to jejich věc. Hoši ale trpěli nutkavou potřebou komunikovat - a to zrovna s moji osobou. První jejich otázka poté, co viděli, že jsem zahloubán do četby novin (Slavia o víkendu vyhrála, tak jsem si užíval vítězný pocit nad stránkami MF), byla "Tak co je ve světě nového?". Odpověděl jsem, že nic moc (o Slavii jsem raději nemluvil, co když fandili konkurenci…) a tím jsem doufal, že rozhovor pro mě skončil. Nikoliv! Hoši po chvíli požádali, zda by si nemohli nějakou část novin půjčit. Souhlasil jsem. Nadšení chlapci přeskočili hlavní list, ekonomickou přílohu (to nechápu!!) a začetli se do speciální pondělní přílohy Ona Dnes, kde je po zbytek cesty zaujal horoskop. Snažili se do debaty zapojit i mě s argumenty "na těch horoskopech stejně něco bude". Už jsem se těšil až z vlaku vystoupím. Na závěr se mě ještě optali, zda sebou nemám nějakou "mařenu"(rozuměj marihuanu). Zavrtěl jsem hlavou a z vlaku vystoupil…Ufff….
Nechci teď rozhodně kritizovat jakoukoli sociální skupinu, to rozhodně ne (a pokud to tak z článku vyplývá, tak to rozhodně nebyl úmysl), ale toto setkání mě podnítilo k přemýšlení. Různé sociální skupiny u nás žijí v určité izolaci, kdy kontakty s jinými soc. skup. mají pouze zprostředkované. Tak tedy dělníci znají život podnikatelů z TV seriálů (Rodinná klepeta) a podnikatelé dělníky např. z….hmm……, nějak nám tu chybí seriál z dělnického prostředí (např. Žena za pultem?). I můj život je omezen pouze na moji rodinu, přátele (které se pochopitelně vybírám tak, abych s nimi "ladil" a kolegy ze školy, kteří se mnou víceméně také tak nějak ladí (pozn. skupiny přátelé a kolegové ze školy se někdy mohou i překrývat!:-)). Když se člověk někdy náhodně ocitne mezi jinými lidmi, tak je docela udiven jejich jinakostí, na kterou prostě asi není zcela připraven. Když jsem se nad tím zamyslel, tak jsem nalezl jen několik životních událostí, při kterých se k takovému kontaktu dostáváme. 1) základní škola (široké spektrum děti z širokých vrstev) 2) povinná vojenská služba (naštěstí už to dnes neplatí) 3) náhodně (tj. ve vlaku, v obchodě, na ulici atd..).
Společnost je prostě rozdělena, jedna její skupina nerozumí druhé a naopak. Podnikatel z Čech má daleko blíže k podnikateli z Austrálie než k dělníkovi z "Kolbenky", což je také důkaz toho, že nějaký střet civilizací je víceméně bludem…
P. S. Zajímavé, ať začnu psát o čem chci, většinou pak stejně skončím u nějaké té politické filosofie….a pak, že nás škola neformuje.:-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)