Blur - Think Tank (2003)

Tato deska, do níž jsem se poslední dobou velmi zaposlouchal, pochází z roku 2003 a podle mého názoru se jedná o nejlepší počin od seskupení Blur. Tak tedy....kdysi dávno byly dvě zajímavé britské skupiny - Oasis a Blur, velké soupeření mezi nimi i jejich fanoušky bylo celkem běžné. Po vydání alba Morning Glory od Oasis se zdálo, že souboj má svého vítěze, ale...kdepak. Oasis jaksi ustrnuli na žánrovém prahu jménem britpop a dál se již neposunuli. Blur udělali pravý opak, jehož nejlepším důkazem jistě deska Think Tank je.
Slovo Think Tank se dá volně přeložit jako jakýsi "mozkový trust", to jen tak pro pořádek. Album je zvláštní směsicí mnoha stylů. Jednak je tu zastoupen jakýsi alternativní rock (i když klasických kytar si zde zrovna moc neužijeme) i electro taneční postupy. Hudba je zde vesměs pomalá, ale velmi silná. Většina se vám nezalíbí na první poslech, ale je to spíše dlouhodobější záležitost, což vám případnou koupi desky jistě zvýhodní. Album bylo nahráno v Maroku (možná inspirace pro skladbu: Moroccan Peoples Revolutionary Bowls Club) a na pomoc byl přizván i Norman Cook, což bych já osobně jen z poslechu nepoznal.
Velmi výrazná je i úvodní skladba Ambulance. Snadno zapamatovatelná Out of time a rozjuchaná Crazy beat (která mi do konceptu celého alba moc nesedí). Velmi jsem si zamiloval i emocionální Caravan a výjimečnou Moroccan Peoples Revolutionary Bowls Club, která jasně dokládá hudební posun Blur.
Album Think Tank je jistě výjimečné a zásadní, bohužel se ale asi také jedná o poslední počin této skupiny.
P. S. Já sám mám k dispozici pouze jakousi divnou verzi alba, na které chybí poslední dvě skladby, jedná se o jakýsi THINK TANK - Advance release 2003 XXL:-(.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)