Potomci lidí (Children of men)

Potomci lidí je snímek, o kterém se hodně mluví. Je skutečně tak dobrý, jak se říká (popř. píše)? Těžko říci, nemohu napsat, že by se mi tento film nelíbil, ale něco "rušivého" tam jistě bylo.
Tak tedy....
Kapitola 1. Děj
P. D. James (jistě znáte jejího Adama Dalglishe např. ze Zahalte ji tvář) kdysi napsala sci-fi novelku, dle které je film stvořen. Píše se rok 2027 a na zemi se již 18 let nenarodilo žádné dítě, což je jistě problém a KATALYZÁTOR (abych udělal radost Gaspachovi:-)) všech dalších událostí. Pověstné sociální nůžky se rozevírají více a více, svět se hroutí pod kriminalitou. Hlavní postava Theo (zahrána podle mě průměrným způsobem Clivem Owenem) je kontaktována Jůlii (kterou hraje Julča Moore), což je takový malý vůdce jedné bezvýznamné ilegální organizace, která bojuje za práva uprchlíků, imigrantů atd.. Chtějí využít kontaktů Theo a dostat přes hranice bezpečně černošskou dívku Kate. Proč? To se Theo brzy dozví..
Kapitola 2. Jak to vypadá?
Vizuálně film vypadá dobře. Obzvláště skvělá je atmosféra ulic plných smětí a jiných nešvarů. Vize budoucnosti roku 2027 je podle mě nastíněna velmi solidně. Velmi působivě je udělána i scéna bitev v uprchlickém ghettu. Chvílemi mě až mrazilo..
Kapitola 3. Jaký mám z toho dojem?
Zvláštní, film nastiňuje důležitá témata, zabývá se následky možných sociálních problémů, takže je velice působivý, důležitý a nastoluje témata u kterých se dá mnoho večerů strávit debatou. Má několik silných momentů (např. nalezení zdevastované školy, již výše zmíněná bitva,...), ale také jsem často nabýval dojmu, že s podobnou látkou by se dalo pracovat lépe. Nicméně film je to dobrý, o tom není sporu, leč něco tomu chybělo. Snad výrazná postava, se kterou by se divák mohl ztotožnit? Nějaké odhalení budoucnosti? Lepší popis světa? Možná něco z toho...
P. S. Ještě něco, hlavní postava: Theo, mi svým vystupováním, chováním a vůbec pocitem, že není již co ztratit silně připomněl Winstona Smitha z Orwellovy knihy 1984... Už jen kvůli tomu je dobré film vidět.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)