Vánoce

Tak se nám blíží pro mnohé již toužebně očekávaný svátek, plný radosti, štěstí, příjemného napětí na straně jedné a také - bohužel - smutku a opuštěnosti na straně druhé. Trochu zmatená situace, že?
Jako malý jsem se na Vánoce velmi těšil, neb jsem očekával, že budu zahrnut dárky (což se leckdy stávalo). Nyní jsem již v jiném vývojovém období a dělá mi i radost dárky dávat, ale s radostí z přijímání dárku se také umím vypořádat:-). Včera mě pan školní kolega, kamarád, příznivce ekologické politiky Zelených a intelektuál (to vše v jedné osobě) Jiří Filip obdaroval knihou od mého milovaného filosofa Erazima Koháka s názvem "Hesla mladých svišťů", je to nenásilně psaná kniha plná srozumitelného (ale nezlehčujícího) moudra. Úžasná věc do knihovničky každého člověka. Tento dárek mi udělal velikou radost a panu Zelenému Jiřímu F. za něj ještě jednou touto cestou děkuji. Další dárek, který mi udělal radost byl trochu jiného druhu. Když jsem byl mlaďoučký chlapec (:-)), tak jsem měl i jisté umělecké ambice (jako desetiletý jsem napsal "úžasnou fantasy trilogii" ze které čouhal JRRT tak, až to nebylo hezké), asi před pěti lety jsem na svém počítači s využitím několika hudebních programů utvořil zajímavé album, které jsem nazval jednoduše "Secondary pensioners", neboť...ten název se mi zdál výstižný. Šlo o zvláštní mix blues, lekého rocku s přesahy po tech-house a minimal. Zvláštní kombinace, že? Nicméně toto album zůstalo zahrabáno kdesi na starém cd a až nedávno jsem si jej opět pustil a některé tracky poslal mailem panu JLC, který se o nich k mému překvapení včera vyjádřil neobyčejně pochvalně. Používal termíny jako: "výborný beat", "nadčasová záležitost" atd... WOW! To jsem nečekal. Je to vlastně také takový příjemný Vánoční dárek. Alespoň mě to velmi potěšilo..
A teď k těm dárkům, co jsem již s předstihem daroval. Vlastně zmíním se tu jen o jednom, včera jsem vybíral knihu pro paní Ammerovou, což je má bytná tady v Praze. Každý rok jí dávám nějakou detektivní knihu (je něco jako Agatha Christie v českém podání:-)) a ono je pokaždé velmi překvapena a říká, že to jsem nemusel, neboť ona prý pro mě nic nemá. Nevadí, já mám radost i tak.
P. S. Letos jsem vybral Eda McBaina (viz foto, tedy to foto dole, samozřejmě).
Mějte se hezky.
*L*

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)