Otec prasátek (Hog Fater)

Terry Pratchett je jistě velmi dobrý autor humorné fantasy. Jeho dílo je inspirací pro výtvarné umělce, dramatiky a teď i pro filmaře. No, řekněme si popravdě, že bylo již načase.
Sám Mistr se podílel na tvorbě tohoto filmu a jeho duch a zcela přesná stylizace z knih je na snímku silně znát - a to je jen dobře. Trochu jsem se obával, zda ve filmu bude zachována atmosféra, ale pokud něco má tento film skutečně výborného, tak je to právě ona. Vznikl tuším ve Velké Británii a mezi herci účinkujícími ve filmu jsem neobjevil žádné pro mě známé jméno ani tvář, což je svým způsobem také dobře. Postavy z Pratchettových knih jsou natolik svérázné a kvalitně popsané, že by své "zahrání" nějakým velmi známým hercem také nemusely zvládnout - a to by jistě byla kaňka na filmovém poli tohoto skvělého počinu.
Pokud znáte knihu, tak pro vás děj filmu nebude velkým překvapením. Musím říci, že většina postav vypadá skutečně tak, jak jsem si je ve své fantazii vysnil při četbě Zeměplochy, jen mi trochu neseděl Vzoromil Výsměšek, ale jinak jsem s postavami byl spokojen. Co je na filmu ale opravdu hezké je jeho vizuální zpracování, které se jen tak nevidí. Teď nemluvím o úchvatných tricích, které má koneckonců dnes každá druhá slátanina, ale o jisté výtvarné kráse. Těžko se to popisuje. Jakoby jste smíchali trochu Tima Burtona a pohádek od Andersona. Nejedná se o žádný pseudostředověk (typické fantasy klišé), ale o jakousi variaci spíše se blížící k 19. století.
Celkově vzato Otec prasátek je určitě kvalitní dílo, která se však nejvíce asi bude líbit fanouškům Pratchettovy Zeměplochy. Pro "neznalé" diváky se může zdát trochu divným filmem. Na druhou stranu…o důvod víc proč zajít do knihkupectví (nebo knihovny, i když tam si díky rezervacím protrpíte skoro VĚČNOST) a nějakého Pratchetta (pochopitelně v knižním vydání, živí již došli) si pořídit.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)