Hudba drahá i levná a hudební pokusy

Pořídit si nějakou hudbu dnes není takový problém. Ti talentovanější z nás mohou vzít nějaký hudební nástroj a něco si zahrát a ti méně talentovaní (mezi něž i sám sebe hrdě počítám:-)) si musí vystačit s technologiemi záznamu. Pamatuji si na doby, kdy jsem jako oko v hlavě střežil prastaré nahrávky The Beatles na ošoupané audio kazetě, kde byla deska Let it be navíc nahrána v mono kvalitě a zvuk ještě tak nějak divně šuměl... Dnes mám to album v mp3, ale ta stará kazeta je pořád někde uložena. Nostalgie? Asi ano.
Hudbu si můžete pořídit legálně či nelegálně. Za originální cd v obchodech se dá zaplatit i 600 kč a - co si budeme povídat - jednak je to někdy předražené a kvalita leckdy pokulhává. Pochopitelně ne vždy.. Jsou tu ovšem i malé, méně známé skupiny či projekty, které svoji hudbu vydávají i nezávislých labelů (nakladatelství) a jejichž cena se pohybuje okolo přijatelných 150 - 200 kč. Vzpomínám si například na skvělou desku -123 minut, která - tuším - stála asi 190 kč. Další možností je stáhnout si LEGÁLNĚ hudbu z i-netu, tzn. zaplatit za ni nějaký ten drobný peníz. Výhodou je, že si takto můžete stáhnout jen ty skladby z desky, které vás nějak interesují a obvyklou vatu vynechat. Nicméně pro lidi jako jsem já, kteří koncept alba vyznávají nade vše tato cesta nejlepší není. Dovolím si upozornit na stránku http://music.download.com/, kde se dá získat hudba volně a hlavně zcela legálně. Pravda, velmi známé interprety zde asi moc zastoupeny nenajdete, ale i na této stránce jsou umělci, kteří svými výkony podle mého názoru v mnoha ohledech překonávají ty "zavedené", jež můžete zakoupit v obchodech za např. 500 kč. Zmínil bych tu např. Nicole Atkins, jejíž hudba je dle mého názoru jednoduše skvělá.
Udělám si osobně trochu reklamy. Zhruba někdy od roku 1998 jsem se pokoušel na svém počítači vytvořit nějakou hudbu pomocí různých programů (SF Acid, Ableton, Rebirth, atd...). Za tu dobu vzniklo mnoho prapodivných zvuků, z nichž hudbu asi připomíná máloco:-), nicméně ty trochu podařenější jsem umístil na web. music.download.com, konkrétně na http://music.download.com/lhx/3600-8370_32-101015883.html?tag=MDL_listing_song_artist
, je to pod jménem LHX, což je takový můj pseudonym v elektronické hudbě. Rozhodně se nejedná o nic kvalitního, ale komponování takovéto hudby je pro mě jakýmsi druhem relaxace, to, že se to asi bude líbit vskutku málokomu je věc podřadná.
P. S. Užijte si blížící se jaro!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)