Včerejší den...

Včera jsem čekal na stanici metra "Národní třída" a tak - ponořeného do vlastních myšlenek - mě nalezl jakýsi mladý muž. Měl poměrně ošuntělý kabát a špinavé ruce (špína za nehty). V ruce držel porcelánovou svini (jinak se ji také říká "prasátko", leč výše zmíněný výraz mi přijde daleko výstižnější) a jakýsi ohmataný dokument se svoji fotografii. Podíval se na mě a řekl, že chce, abych mu přispěl na maturitní ples. Zajímavé:-), leč slitoval jsem se nad ním, chudákem, a utrousil mu ze své studentské kapsy nějaké drobné mince. Čekal jsem, že řekne něco jako "děkuji", ale namísto toho vyřkl cosi jako "tak to ses teda moc nepředal!" a pak si ještě pod vousy (kdyby nějaké měl) bručel jakési nadávky.. Nemusím snad připomínat, že se na 99% o žádného maturanta nejednalo, ale o to nejde, kdyby ten člověk slušně požádal o menší finanční dárek a nevymýšlel si takovéto podvody, tak - troufám si tvrdit - by byl možná i úspěšnější. Jeho lež nebylo těžké prohlédnout.
Večer jsem pak poslouchal Rádio 1, ten pořad, jak tam posluchači čtou ukázky svých knih a ostatní hádají co se četlo a za odměnu - pokud uhádnou - mohou také něco číst. Nevím teď přesně, jak se ten pořad jmenuje, ale podařilo se mi tam určit správně názvy dvou titulů knih :-). To mi trochu zvedlo náladu.:-).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)