Dexter (2006) - seriál

Seriál Dexter je velmi zajímavým počinem. Zatím jsem viděl pouze prvních 12 dílů (první sérii), které sice končí z větší části uzavřeně, nicméně druhá série je takřka (prý) na spadnutí.....
Dexter je z velké rodiny seriálů, jejichž boom (mohu-li to takto označit) odstartoval seriál 24 hodin (který se vysílá i u nás, ale já jsem si jej nikterak neoblíbil) a byl následován dalšími komerčně a divácky úspěšnými seriály jako Lost či Prison break. Tyto seriály se vyznačují zajímavou kompozicí, vyššími finančími náklady než dosud bývalo na seriály obvyklé a hlavně se také snaží být v mnoho ohledech originální. Jistě, často tyto seriály s přibývajícími sériemi ztrácejí svoji novost a neokoukanost (podle mě Prison break)...
Dexter je zajímavý tím, že má velmi netradiční hlavní postavu, tou je masový vrah, který však zase až tak masový není a vraždí jen ty, o kterým se domnívá, že se nějakým způsobem provinili proti společenskému či mravnímu řádu. Je to člověk, který z větší části funguje jen jako chladně kalkulující stroj, což však bývá leckdy ošidné, neboť pro ostatní lidi by se stal s tímto postojem až příliš nápadný. Přijímá proto na sebe různé společenské masky a hraje (a to doslova:-)) různé sociální role. Tak tedy získává přítelkyni, ačkoli mu o vztah či sex vůbec nejde atd... Je velmi pozoruhodné pozorovat nepatrné, lehké změny v duševním prožívání hlavního hrdiny, když se tu a tam podaří nějaké emoci vyplout na povrch a když zjistíte, že zase až tak chladný a bezcitný není. Má to za následek, že divák (alespoň tedy já určitě) může lépe chápat hlavní postavu seriálu, jež je v podstatě velmi sympatická... Příběh samotný se točí okolo hledaní vraha, který popravuje své oběti, rozřezává je na menší kousky (ruce, nohy), ty jakýmsi způsobem zbavuje krve a následně servíruje na veřejná prostranství. Příběh sám o sobě by asi tak zajímavý nebyl, kdyby do něj nebyly zapojeny dobře napsané a zahrané charaktery. Takže,....pokud máte rádi seriály a už vás nudí útěky z vězení či odhalování tajemství podivného ostrova, tak Dexter je jistě tou pravou volbou.
Miluju Halloween... jediná doba kdy všichni nosí masku a ne jenom já. Lidi si myslí že je legrace předstírat že jste zrůda. A já, já celý život předstírám že jí nejsem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)