Pohyblivé obrázky, kina, biografy, cinemas.....

Osobně mám velmi rád kina. Mám rád jejich podstatu - velké ztichlé (většinou) sály, ve kterých sedí lidé a toužebně očekávají kulturní prožitek, očka upřena na filmové (stříbrné) plátno, uši nastraženy... Je to krása. Do kina však moc nechodím, neboť návštěva biografu už je často mimo můj účetní plán... a navíc většina lidí se mnou na ty filmy, které bych chtěl vidět, zrovna moc chodit nechce. Je to zvláštní, ale být sám v kině je pro mě velmi odpudivé. Sice je tam všude tma, komunikovat se dá jen velmi omezeně (pokud tedy skutečně do kina jdete na film:-)), ale představa, že ten kulturní zážitek sdílíte jen vy sami (nepočítaje spolusledující, které ale neznáte) je pro mě jakýmsi podivným způsobem chmurná.
Výborná jsou i letní kina, panuje v nich příjemná atmosféra jakési uvolněnosti a svobody. Jednou se mi stal takový zvláštní zážitek, byl jsem na filmu "Tenká červená linie" (tuším....) a ve filmu začalo pršet, krátce poté se rozpršelo i v reálnu. Zajímavá souvislost, začal jsem ty chudáky vojáky ze snímku celkem chápat:-).
Pamatuji se, jak jsem jako malý chlapec začal chodit sám do kina. Bylo to krátce po roce 1990 a do našich kin (i do toho našeho v Hostomicích) se začaly valit "pecky" ze západu, které tu předtím nebyly promítány - Star Wars, Indiana Jones a chrám zkázy (ještě dnes se při pohledu na indická božstva trochu zachvěji) či Barbar Conan. Dnes už mě tyto snímky takovým způsobem nezajímají, ale ten okamžik, když jsem vstupoval okolo přepážky pro prodej vstupenek do potemnělého sálu, usadil se a toužebně čekal na zvuk gongu, který měl návštěvníky utišit (což se želbohu mockráte nepovedlo) byl nádherný. Dnes již v kině takový pocit nezažívám. Kouzlo se vytratilo, nevím, zda za to mohou současná multikina či větší dostupnost filmů na dvd či ke stažení ve formátu *.avi.... Nejspíše je to kombinací všeho výše zmíněného.
P. S. A ještě jsem si na něco spojeného s kinem vzpomněl. Můj otec mi kdysi vyprávěl, že když byl malý, tak jej velmi zajímal paprsek světla, který vede od kamery směrem na plátno, jednu dobu se prý domníval, že se po něm dá chodit:-).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)