Pokoj 1408 (2007)

Knihy od S. Kinga mám moc rád, tedy, byly doby, kdy jsem je měl radši, ale náklonost k tomuto autorovi mi stejně zůstala. Filmové adaptace jeho knih - tam už je to ošidnější. Některé se povedly na výbornou (např. Osvícení), jinde to už trochu pokulhává. Na film Pokoj 1408 jsem se těšil, povídka, dle které je snímek natočen, se mi svého času velmi líbila, jen jsem netušil jak z tohoto v zásadě krátkého příběhu dokáží tvůrci vymačkat celovečerní film.....
Inu, povedlo se. Pochopitelně do filmu je přidáno několik vedlejších dějových linií (tedy, nastal přesný opak toho, co se většinou děje při adaptaci nějaké knihy na filmové plátno), které do příběhu ale docela dobře zapadají. Hlavním hrdinou je Mike Enslin, což je člověk, který rád chodí na místa, která se prý vyznačují paranormálními aktivitami, tedy ne že by nějaké někdy zaznamenal.
Mike je v podstatě skeptik, nevěří na duchy, i když by je pochopitelně rád spatřil. Proč? Možná odpověď se nachází v jeho minulosti.
K pokoji v hotelu "Dolphin" přistupuje stejně. Nic nedbá na rady ředitele hotelu pana Olina (Samuel L. Jackson), vezme si klíč a vstoupí dovnitř. Horor může začít..
Pokoj 1408 staví na atmosféře. "Osvědčených" lekaček a nechutných scén tu narozdíl od posledního filmu na kterém jsem byl v kině (30 dní dlouhá noc) mnoho nenajdete, což je dobře. Velmi se mi také libila hlavní postava, respektive její herecké ztvárnění, neboť po vstupu do pokoje se film jaksi transformuje do "one man show", takže představitel hlavní úlohy John Cussack má možnost vyniknout, což i činí.
Pokoj 1408 není špatný horor, není tedy nijak děsivý, semtam užívá trochu laciné a omleté triky na diváka, nicméně mně se docela líbil. Ale... Osvícení jsou prostě Osvícení...:-).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID