Kalendáře

Tak tedy, na žádost (jednu!!!) :-) jsem se rozhodl zde publikovati nějaké oskenované listky starých kalendářu. Jsouc v dobré víře, že tímto neporušuji žádná autorská práva je zde několik listů.
Ke svému štěstí jsem zjistil, že se nám podobné publikace hojně vyskytují v knihovně. Domnívám se, že i tehdejší kalendáře mohou hodně vypovídat o době, ve které vznikly. Také doufám, že toto bude o něco zábavnější než Rimmerova sbírka fotek telegrafních sloupů z 20. století..:-D.
Tak tedy, toto je obálka kalendáře z roku 1944. Barvy: černá a bíla, nic pestrého, fuj.
Porovnejte např. s optimistickým rokem 1949!
Nejkrásnější ale byly vždy Vilímkovy kalendáře, tento je z roku 1938 a má tu zvláštnost, že ke každému měsíci je přiřazena nějaká země Evropy, kam se Vilímek jel podívat. Vybral jsem Německo (jen tak, čistě náhodou...).
Zajímavé je porovnání s vnitřkem výše zmiňovaného kalendáře z roku 1949, který má sice pestrou obálku, ale ...černé nitro. Jakoby to něco vypovídalo i o skutečném stavu věcí, že?:-)
No a na závěr ještě nějaké perličky z kalendáře z roku 1944. Snad ten text půjde přečíst, musel jsem obrázek trochu "zhnusit", neboť blog.cz mi nebere velké soubory...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)