Bat for lashes - Fur and gold (2006)

Bat for lashes je trochu podivný název hudebního projektu, pod kterým bychom mohli nalézt jméno Natashy Khan, což je anglická písničkářka s kořeny v Pákistánu. Její hudba je velmi zvláštní, lze zde nalézt mnoho rozličných vlivů a postupů. Asi nejlépe by se deska Fur and gold žánrově popsat jako jakási směs indie folku s alternativou ve stylu PJ Harvey. Některé skladby mají rockový základ, ale v jiných se zase objevují i zvuky, které evokují elektronickou hudbu. Nejdůležitější na této hudbě je ale hlas Natashy Khan, o kterém rozhodně nemohu říci nic negativního. Nějakou dobu jsem se nemohl zbavit dojmu, že mi její intonace někoho silně připomíná, pak jsem přišel na to koho - Bjork. Zkuste si představit Bjork bez všech těch elektronických zvukových vychytávek a jiných vymožeností (např. tlukot vlastního srdce) a okořeňte si to trochou folku a ve výsledku máte Natashu a její Bat for lashes.
Musím přiznat, že na první poslech mě Natasha a její doprovodný soubor (např. dívčina Abi Fry, spolupracující s British sea power) moc nezaujaly (ano, ypsilon je na místě, neb se jedná o samé ženy), ale postupem času jsem na této desce objevoval stále nové a nové melodie a určité kouzlo písniček v jejich podobě křehkých tónů.
Deska Fur and gold byla v roce 2007 odměněna cenou Mercury Prize a jak prozrazuje wikipedia, tak o Bat for lashes se velmi kaldně vyjádřil i Thom York ze známých Radiohead.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)