Cesta za kulturou

Včerejšího dnes jsem se rozhodl pro vskutku heroický kousek. Jel jsem s využitím vlaků do nedalekého města Rakovníka, kde můj kolega - pan Katolík (tímto zdravím) - se svým "ansámblem" vystupoval v rámci tamějšího divadelního festivalu. Představení bylo hezké (i přes kritiku kritiky) a podle mě i povedené, nicméně mi zabralo jen zlomek času, jehož zbytek jsem strávil ve vlacích různého typu a rychlosti. Česká republika má opravdu hustou železniční síť, o tom není sporu, nicméně její propojenost a návaznost je rébus vhodný k předložení na matfyz. Pokud na cestu do ne příliš vzdáleného místa (cca 30km) musíte při jízdě vlakem čtyřikrát (!) přesedat, tak...to může někoho naštvat. Já jsem to ale nějak zvládl. Krajina, kterou vlaky projížděly byla krásná a ač se nenachází daleko od mého domova, tak musím přiznat, že většina jejích zákoutí byla pro mě až do včerejšího dne tajemstvím. Lidé většinou jezdí na výlety do vzdálenějších krajin, ale často si nevšimnou, že doslova "kousek za domem" mají také pěkné potenciální cíle. A pak...i jízda vlaky může být docela pěkné dobrodružství (když se např. modlíte, aby dotyčný vláček neměl zpoždění, neboť pak byste nebyli schopni chytit navazující spoj:-)).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)