Gone baby gone

Přiznám se, že Bena Afflecka rád nemám. Tento muž mi nikdy nic v životě pochopitelně neprovedl (o mojí existenci jistě ani neví), ale jeho herecké pojetí mi blízké není. Často jsem si říkal, ať ten muž jde raději dělat něco jiného než hrát ve filmech.... Jakoby mě Ben vyslyšel, od filmu se ale nehnul, jen se přesunul ze světla ramp (úžasné slovní spojení) za režisérskou klapku.. K natáčení svého debutu přizval i bratra Caseyho. Může apokalypsa začít? :-)
Kdepak, žádné hrůzostrašné věci. Film se náhodou povedl, i když...jak tak nad tím přemýšlím, tak slovo "povedl" je asi dosti slabý výraz. Snímek je to - navzdory mým předsudkům - skvělý. Základní zápletka je prostinká jak ranní účes Rákosníčka - ztratí se malá holčička a "všichni správní chlapi" se jí pokoušejí najít, protože "to je správné a tak to má být". Žánrově se jedná o krimi, ale s mnohými přesahy tu do akce, tu do psychodramatu. Vůbec celkové pojetí filmu a druh vyprávění, filmové jazyku, je tu velmi zvláštní a originální. Už jen těch překvapivých zápletek a nečekaných závěrů je tu přehršel (myšleno v pozitivním slova smyslu). Z herců bych nejvíce vyzdvihl Eda Harrise, u něhož mi chvilku trvalo, než mi hlavou bliklo - to je ten Ed Harris? Dobré výkony podle mě podávají v hlavních rolích i Casey Affleck a jeho filmová partnerka Michelle Monaghan. Menší roli - ale důležitou - tu má i slavný Morgan Freeman. Inu, herce si Ben umí vybrat dobře..
Ben Affleck zde nastiňuje poměrně depresivní, truchnou atmosféru. Každá postava, jež se filmem mihne má "na sobě" něco, pomocí čehož byste ji mohli z morálního hlediska odsoudit. Vůbec morální soudy, jež tento film nastiňuje jsou asi tím hlavním, proč se na něj podívat. Nejednoznačnost a určitá volnost při hodnocení činností postav, kterou tvůrci ponechávají divákovi je bezesporu velkým kladem a možná také důvodem, proč Gone baby gone (český překlad názvu jsem neslyšel, patrně - díkybohu- neexistuje) získává ocenění po celém světě (tak tedy..pochopitelně ne po celém, neboť jsou země, kde mají jinačí starosti než koukat na filmy, ale..však mi rozumíte).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID