Kterak se z Libora stal učitel a...co z toho vzešlo

Tak tedy, mám za sebou svůj první týden v pozici lektora. Nemohu říci, že by vše probíhalo přesně tak, jak by mělo, ale černočerně pesimistická část mého já předvídala daleko horší věci.
Zvykám si na novou roli. Na nový kolektiv (učitelů i žáků), snažím se působit milým, inteligentním a ochotným chováním, což mi zatím žádné potíže nečinilo. Obávám se však postupné ztráty své autority mezi žactvem. Přijde mi, že tito studenti patří mezy ty, na něž je asi nejlepší metodou nasadit přísný, zarputilý výraz. Bez kompromisů. Já však takový nejsem.., snad to nebude na škodu (mojí i jejich).
S novou funkcí je tu i větší zodpovědnost. Najednou jsem to já, koho se "děcka" ptají, zda mohou jít na wc (a já je s úsměvem pouštím), já, kdo zaposuje chybějící do třídnice (a odolávám touze zvolat - Hliník....a čekat na odezvu). Prostě, je to pro mě zcela nová situace, nacházím se nyní na "opačné straně barikády". Včera jsem opravoval písemky a definitivně dostal do své správy klíče od školy. Už se cítím jako úplný, celistvý učitel. Budu si na to muset asi chvilku zvykat.
P. S. Jedna věc mi udělala radost, včera jsem viděl tramvaj č. 21 s reklamou na boku, kde je vyfocen fotbalista Slavie Praha Dan Pudil a burcuje fanoušky k tomu, aby přišli tým podpořit. Hezké.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID