Volnost..

Svazuje nás mnoho věcí. Obvykle se jedná o ty, jež jsme si pořídili za účelem zjednodušení života, což sice tyto věci činí, ale zároveň nás připravují o trochu svobody, soukromí.
Mobilní telefon je jistě dobrá věc, ale člověk se nesmí státi jeho otrokem. Podobné je to i s ostatními druhy komunikace, např. s icq, ke kterému začínám chovat všelijaké pocity, jež by se vesměs daly převést na společného jmenovatele, což je nedůvěra a mírný odpor.. Snadnost komunikace s druhými lidmi sebou tak nese zároveň i určitou nutnost a alibismus. Místo toho, abych se snažil někam přijít včas napíši sms s tím, že se nějak opozdím...vždyť se přece nic tak hrozného neděje.. Každý to tak dělá. Bohužel.
Dnes jsem vyrazil z bytu jen tak nalehko. Nechal doma telefon v klidu odpočívat, vzal si sebou jen tramvajenku, v níž mám vždy ukryto nějakých 50 kč pro případ nouze, mp3 (na kterém teď poslouchám PJ Harvey) a sluneční brýle. Už mě totiž dosti nebaví ten odpudivý pocit, který vás neustále nutí se o něco strachovat - jestli mám peněženku na svém místě (snad ji nikdo v metru neukradne), či zda mi nikdo nevolá na telefon (a pokud skutečně ne, tak proč?!!..).
Volnost je krásná věc.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID