Titanic - výstava

Včerejšího dne jsem s kamarádem Ondřejem - pokud toto čteš, tak zdravím - navštívil výstavu, na kterou jsem se již po několik dní těšil. Jak je již z názvu patrné, jednalo se o výstavu předmětů, jež byly vyloveny ze slavného vraku Titanicu.
Tato velkolepá loď mě velmi fascinuje již po řadu a řadu let. Jako zhruba desetiletému chlapci se mi do rukou dostala fantastická knížka od pana Hubáčka s prostým názvem - Titanic. Kniha byla silná jako máloco. Celou jsem ji nepřečetl - dosti mě odradila kapitola popisující soutěž o modrou stuhu - ale vzpomínky na ni mi v hlavě utkvěly dodnes. Obzvláště jsem si zamiloval kapitoly, ve kterých vystupoval druhý důstojník lodi - Charles Lightoller (nakonec katastrofu se štěstím přežil).
Výstava se nachází v prostorách Lucerny. Vstupné není zase až tak drastické, pro studenty činilo 250 kč, což je ještě v mezích snesitelnosti. Krom předmětů, jež byly vyloveny ze dna oceánu, má návštěvník možnost podívat se i do zrekonstruovaných kabin rozličných tříd, shlédnout video zachycující náraz a potopení lodi, pokochat se dobovými filmovými záběry atd… Je toho skutečně dost. Nejvíce na mě ale zapůsobila zrekonstruovaná chodba v prostorách III. třídy. Z reproduktorů tam znělo rytmické hučení motorů a vůbec celá iluze byla fantastická….. Jen jsem čekal, kudy tam začne téci voda..
Silným zážitkem je bezesporu i to, že při vstupu do prohlídky dostanete kopii lodního lístku, kde máte uvedenou nějakou postavu z pasažérů lodi. Já jsem obdržel pana Williama H. Harbecka, 44 let, z Paříže, který cestoval druhou třídou. Tajně jsem doufal, že přežije, nicméně na konci prohlídky jsem v seznamech zachráněných a utonulých bídně shledal, že Bill to nezvládl…
Výstavu mohu jen doporučit, pokud tedy někdo váháte nad tím, zda jít či nikoliv, tak se rozhodně přikloňte k první variantě..
A nemohl jsem si odpustit jednu fotomontáž z filmové dílny mého kolegy Ondřeje....

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)