Zombies v černé a bílé

Tedy..tento název není zcela výstižný a jistě sem přiláká mnoho lidí, kterým se třeba ani obsah článku nebude líbit, ale to vše je jakási nutná daň za to, že každý článek musí mít nějaký nadpis. Nadpis má být výstižný, ale...ono to vždy zcela nejde. Inu, zájemci o voodoo a černou magii, nechť dále raději nečtou.
Díky edici levných dvd u rozličných časopisů, novin atd. jsem se zpětně dostal ke kořenům filmové hororové zábavy, které jsem dříve vyznával, leč postupem věku opustil a teď..znovu nalezl. Vždy jsem měl lepší vztah ke starým, černobílým hororům. Přišly mi lepší v mnoha směrech. V dnešní době již není problém udělat takřka dokonalý počítačový trik, ale ještě např. v osmdesátých letech byly ty barevné horory se zombies místy trochu úsměvné. Vzpomínám si třeba na Dawn of the dead z roku 1978, kde ta krev skutečně připomínala vše možné, jen ne krev samotnou :-).
Oproti tomu starší Romerův počin - Night of the living dead - se může pochlubit dokonalou atmosférou, kterou z velké části buduje komorní prostředí a také bezpochyby perfektní černobílá kamera. Černobílý obraz má prostě něco do sebe, rozhodně je více děsivější (minimálně pro můj zrak) a svým způsobem i tajemnější. Dobře si také pamatuji dobu, kdy jsme si domů přivezli první barevný televizor. Hrozně jsem se těšil, až budu sledovat hokej nebo večerník v barvě a rovněž si pamatuji, že když zrovna dávali nějaký starý černobílý film, tak jsem nad tím trochu ohrnoval nos a bylo mi i líto naší nové televizi, že její schopnosti přijdou takto vniveč.
A vida, dnes se k černobílé podobě (ať se již jedná o film, či fotografii) rád vracím.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)