Emilíana Torrini - Me and armini (2008)

Island je pro mě synonymem kvalitní hudby. Nevím čím to je, ale každá hudební formace, jež pochází z této čarokrásné země, se mi velmi zamlouvá. Stačí si vzpomenout na fenomenální Björk, post rockové Sigur Rós, či popové Gus Gus. K těmto jménům si v duchu přidávám další - Emilíana Torrini.
Tato dáma se narodila v roce 1977 na Islandu a nejvíce se pro širší veřejnost proslavila patrně skladbou "Gollum´s song" z filmové adaptace slavné Tolkienovy trilogie. Deska, o které se zde budu snažit něco skromného napsat, je jejím v pořadí čtvrtým albem. Ty předchozí jsem želbohu neslyšel, takže těžko soudit, jak se Emilíin zvuk vyvýjí. Žánrově bych toto album zařadil někam do klidných vod indie folku, kde se pohybuje většina jejích skladeb, nicméně některé věci by se rovněž daly označit přívlastky pop, či rock. Skladby na tomto albu jsou velmi vyvážené, nenalézá se zde žádná pomyslná vata, která by jen vyplňovala prostor na desce a přidávala minutáž.
Písně z desky "Me and armini" dokáží s posluchačem udělat mnoho věcí. Některé vás svoji líbezností doslova pohladí (např. "Birds", "Hold heart"), jiné jsou o něco divočejší, roztančenější (např. "Jungle drums"). U několika skladeb jsem měl dojem, že mi svým pojetím připomínají některé jiné umělce. Tak třeba úvodní skladba "Fireheads" ve mně vyvolávala vzpomínky na Norah Jones nebo Annu Ternheim, či zvukové pozadí "Dead duck" zase českou formaci Ecstasy of St. Theresa. Není to však nic negativního. Naopak bych řekl, že Emilíana Torrini čerpá z mnoha hudebních motivů, sama asi doma také poslouchá rozličnou hudbu, což je na její desce znát a jen jí to obohacuje.
Přikládám jedno video, které ale nepochází z tohoto alba, neboť to ještě oficiálně nevyšlo...
Emilíana Torrini - Me and armini. Vyjde v září 2008. Label Routh Trade. Podobní umělci: Björk, Anna Ternheim.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)