Patrick Wolf - The Magic Position (2007)


O Patrickovi Wolfovi jsem už hodně slyšel, ale jeho desky mě trochu míjely. Pak jsem se dostal právě k poslednímu albu - The Magic Position - a shledal jsem, že tento lehce šílený pán mě upřímně dostal. Jeho hudba se dosti obtížně popisuje, sám bych ji označil za jakýsi průsečík retra, baroque popu, indie elektroniky a ještě jakéhosi osmdesátkového diska. Zvláštní kombinace, že? Výsledný efekt je však skvělý a ve své podobě má i poměrně silné rozpětí. Střídají se tu klidné skladby, ve kterých Patrick roztomile a tklivě pěje (Magpie) s dosti rozvernými kousky (Secret Garden) u kterých se mé citlivé ucho zprvu celkem zděsilo. Asi nejsnadněji zapamatovatelnou skladbou je pak "The magic position", či úvodní "Overture" s geniálními smyčci. Právě smyčce a netradiční elektronika jsou ty aspekty, které vyřazují desku "The Magic Position" z vod mainstreamu. Toto album je sice patrně o něco více přístupnější než předchozí Patrickovi hudební počiny, nicméně ani tak neupadá do nějaké nudy, což je jen dobře. Koneckonců, posuďte sami...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

CID