Haló, paní Jiřino!

Před chvílí jsem se vrátil z menšího nákupu, při kterém jsem se stavil i v místním novinovém stánku, neboť právě dnes měl vyjít na dvd další disk britcomu Haló Haló. Jelikož poslední dny mé hlasivky trápí nějaká zlovolná choroba (inu, mluvím zhruba jako opilý Elvis Presley), tak hlasový projev nemám pochopitelně zcela ideální - k M. Ebenovi by mě už teď vskutku asi přirovnal málokdo. Na můj dotaz "máte nové dvd haló haló?" totiž prodavačka zareagovala velmi pohotově - až překvapivě - a z pultu přede mě hodila levicové noviny Haló Haló (což jste možná již poznali z obrázku výše). Docela mě překvapilo, že se tyto noviny dostanou i v našem městečku, takže jsem jen stačil ze sebe vyhrknout, že bych raději ten film a....nakonec jsem si domů odnesl oboje .
Haló noviny (dále jen HN - neplést s "hospodářkami") jsou zajímavým periodikem, které se otevřeně hlásí ke svému světonázoru, jež se pochopitelně nacházi silně nalevo. Přečetl jsem si tedy poděkování KSČM svým voličům za podporu při volbách, kritiku papeže Benedikta, či článek o Jiřině Švorcové. Ten poslední mi trochu "zvedl mandle" (hrozné přirovnání), pan Kojzar si zde stěžuje na to, že nebyl na ČT odvysílá medailonek paní J. Švorcové. Já toho upřímně moc nelituji. Dle mého názoru paní Švorcová nebyla nijak výjimečnou herečkou -tím nechci tvrdit, že byla vyloženě špatná, ale veškeré její umělecké aktivity zastiňuje velká politická angažovanost. Pokud si v duchu vybavím např. její projev při podpisu anticharty, tak mě doslava mrazí v zádech. Osobně zastávám názor - byť mnohdy trochu problematický, že umělec se neprezentuje jen svými uměleckými výkony, ale i celou svoji osobností a morálním charakterem. Proto jsem na jednu stranu rád, že ČT dokument z cyklu "po stopách hvězd" neuvedla. Na druhou stranu bych jej docela rád viděl, mohlo by to být celkem zábavné sledovat paní Jiřinu, kterak obhajuje své aktivity před rokem 1989.
Co však svoboda slova? Berete herečku J. Švorcovou jako hvězdu českého (potažmo československého) filmu?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)