Cartonnage zahaleni do rámusu

Po rozpadu MP and the Nihilists, skomírání indie-popové Khoiby a učinkování - neučinkování projektu Ecstasy of St. Theresa se právě Cartonnage vyhoupli na vrchol mého osobního žebříčku nejoblíbenějších českých skupin, byť toho za sebou (nepočítáme-li CD1) mnoho nemají.
O albu Curiously Connected jsem psal něco zde a o vynikajícím koncertu v pražské Akropoli zase zde. Je tedy zcela zřejmé, že jsem se na jejich včerejší vystoupení v klubu Labe v Hořovicích velmi těšil, notabene když to tam mám takřka co byste "syntezátorem dohodili".
Koncert však byl pro mě víceméně ale zklamáním. Hudba samotná byla sice moc fajn. Cartonnageovská kombinace raných Depeche Mode s Ladytron a ambientně jazzovou hudbou smíšenou s notnou dávkou dadaismu (uf, to je ale věta..) rozhodně nezklamala, nicméně to, co zklamalo na celé čáře bylo dosti špatné ozvučení.
Po vystoupení Ladytron v pražské Lucerna music baru jsem si myslel, že horší ozvučení už jen tak neuslyším, leč mýlil jsem se. Nabývám pozvolna dojmu, že lepší zvuk má i autorádio ČSAD na pravidelné autobusové lince "Kocourkov - Kotěhůlky". Pokud to mohu porovnat (vím, porovnávám neporovnatelné) s březnovým koncertem Cartonnage v pražské Akropoli, tak se jednalo o dva zcela odlišné zážitky. Krom již předtím kritizovaného zvuku zde v Labi skupina nemohla z pochopitelných důvodů využít své výborné choreografie a projekce a pravě vizuální stránka je na Cartonnage rovněž velmi zajímavá a důležitá. Návštěvník se tak alespoň mohl pokochat zajímavými kostýmky s flitry trochu ve stylu osmdesátých let.
Jako velké mínus bych také spatřoval počet návštěvníků koncertu, jejich číslo se horko-těžko přehouplo přes čtyřicítku, což je docela málo. Jsem si vědom toho, že kdyby v Hořovicích koncertovala Eva s Vaškem, či Kabát (který rád nemám, neboť daleko bližší mi je košile), tak by stála fronta až dolů k zámku (jak včera trefně poznamenal pan Marek)..., to jsou prostě Hořovice.

Paradoxně tak na mě lepším dojmem zapůsobila "drum n´bassová" after party v podání DJ Konryho (odkaz na jeho stránky by se tu měl někde povalovat pod položkou oblíbené stránky) a VJ Jointera (byť na ní vydrželo těch návštvníků ještě méně). Oba chlapce jsem již delší dobu neměl možnost vidět, takže zároveň to bylo i příjemné setkání.
Mohl to být hezký koncert, škoda toho zvuku ..

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)