Nosferatu - fantom noci (1979) - Projekt 100

Určitá láska k hororům ve mě přetrvává již od dětských let, kdy jsem se zálibou sledoval "Noc oživlých mrtvých". V kinech nám teď probíhá projekt sto, v jehož rámci je uveden i remake klasického filmu "Upír z Nosferatu" (který je ještě němý a pochází ze dvacátých let). Remake natočil slavný režisér Werner Herzog, který se v něm poměrně věrně (pokud mohu posoudit) drží původní filmové předlohy. To je ale ovšem kámen úrazu. To co funguje na plátně němého filmu už moc nejde dohromady na plátně filmu ozvučeného a barevného. Což o to, zvuková stránka se notně podařila, špatné ale byly dle mého názoru příliš patetické herecké výkony a místy dosti přitroublý děj, který přítomné diváky (včetně mě) často doháněl až k hlučnému smíchu. Uznajte sami - Van Helsing vyjde nahoru po schodech a vidí vysátou Lucy a a sluncem omráčeného Draculu (jehož pozice připomíná mouchu po zásahu biolite) a pronese "Nyní je mi vše jasné" - sál se silně rozesmál. Či - krátce poté - běží nahoru s kolíkem (patrně s úmýslym upíra zneškodnit) a zpátky se vrací rovněž s kolíkem, který je ale o poznání daleko více barevnější. To co však mělo být rudou krví mi ale nejvíce připomíná červeno-oranžovou lakýrnickou barvu... Navíc režisér Herzog udělal z hrabětu Draculy cosi spíše směšného než hrůzostrašného. Nejvíce mi tato postavička připomínala drogově závislého člověka ve stavu těsně před silným absťákem...
No, škoda...,alespoň jsem v kině Oko potkal hned několik známých z řad návštěvníků.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)