Mário Bihári v Kroměříži

Včera jsem navštívil vystoupení Mária Biháriho v areálu starého pivovaru v Kroměříži. Tohoto slovenského multiinstrumentalistu jsem již několikrát slyšel z cd, ale živě jsem jej doposud neměl možnost spatřit.
Až tedy do včerejšího dne.
Ačkoli tato hudba není zrovna můj "šálek čaje" a rozhodně mi doma nezní den co den, mohu říci, že se poslouchá poměrně dobře. Není z ní cítit nějaký kalkul, klišé, či kýč, ale jen láska k hudbě svých předků a koneckonců i k hudbě jako takové.
Jak jistě asi víte, Mário Bihári je romský umělec. Docela mě překvapilo ale to, že na jeho koncertě nebyl ani jeden Rom, byť v samotném Kroměříži jich žije poměrně dost. Ne, nechci se tu pouštět do nějakých rasově motivovaných debat, jen mě tato skutečnost trochu zarazila. Na podobné koncerty moc často nechodím, proto nevím, zda je toto norma, či jen výjimka. Vkradla se mi však do mysli otázka.
Je romská hudba vůbec pro Romy?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)