The Lodger (Podnájemník) 2009

The Lodger - čily Podnájemník - je filmem, o kterém jsem nic nevěděl. Během sledování se mi však na něm stále cosi nelíbilo, což mě silně znepokojovalo. Ta hudba,...zní to jako z Psycha, ale potřebný efekt to nemá. Kamera, přibližování stěn...to vše vypadá jako z Vertiga. Psycho, Vertigo. Možná dva nejlepší filmy, které natočil A. Hitchcock. Ano, jsme na správné stopě. Film The Lodger je pouhým "rýmejkem" filmu A. Hitchcocka ze čtyřicátých let. Původní film jsem neviděl, tak nemohu posoudit to, do jaké míry se jej tato verze z roku 2009 drží.
Zápletka vypadá zajímavě, ale její ztvárnění je zoufalé průměrné. Režisér David Ondaatje prostě není Hitchcok a nemá ten tolik potřebný smysl pro detailní záběry a jemné nuance filmu. Některé hry filmu jsou až příliš průhledné a očekávané finále jež má gradovat se jaksi nedostavuje.
Něco k příběhu. Množí se vraždy. Dvojice detektivů (zkušený a nezkušený, kteří se nemají klasicky klišoidně zprvu rádi...) pátrají po vrahovy, který se až nápadně podobá vraždám před 7 lety a zároveň i slavnému Jacku Rozparovači. Film ve stylu noir se nám snaží takřka u každé postavy nastínit potřebný stín podezření, takže divák si do posledních minut není zcela jist kdo je vlastně tím vrahem.
Nemohu říci, že bych se u tohoto filmu vyloženě nudil, jen mi v mnohých aspektech přišel velmi průměrný, a to nemluvím ani o zbytečných logických chybách (suspendovaný policista dál nosí pistoli).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)