Vyplatí se děti? A co manžel?

Dnes jsem absolvoval svůj pravidelný nájezd na městskou knihovnu v Hořovicích a jal se prozkoumávat vyřazené knihy v antikvariátním oddělení s náruživostí avarských nájezdníků právě objevujících zajímavá městečka k vydrancování.
Nakonec jsem si odnesl cenné literární skvosty, kus zhruba za 3 kč. Cestou ke knihovně jsem si ale všiml lístečku nalepeném na jednom pouličním "kandelábru", stálo tam, "ministr zdravotnictví varuje, mít děti se nevyplácí". Samozřejmě, jednalo se o žertovnou variaci na upozornění na kuřáckých krabičkách, nicméně ta věta mě zarazila i z jiného důvodu. Přijde mi totiž, že s tvrzením absence potomků jakožto kladné věci jsem se již několikrát setkal. Vždy mě velmi zamrzí, když lidé cokoliv hodnotí jen podle peněžních příjmů, respektive výdajů. Jakoby snad děti do lidského života nevnesly zcela jiný rozměr a de facto i naplnily jeden ze smyslů naší existence. Prostě, ekonomicky se to nevyplatí a basta! Jsou ale věci, které si za peníze koupit nelze. Domnívám se, že dát život malému človíčkovi, který si do světa zároveň ponese i kus vás, patří mezi ně.
Ale stala se mi ještě jedna zajímavá věc. Během čekání v místní nemocnici mě upoutal letáček s titulkem "Náhradní manžel". Jistý pán zde nabízí chlapské služby typu: zalévání, smontování nábytku, svařování, nákupy, apod. Zajímalo by mě, zda nabízí služby i trochu...ehm...intimnějšího rázu. Asi ne. Každopádně se jedná o dosti pozoruhodný tržní pokus zacelit mezeru po neschopných mužích v domácnosti (nebo snad v domácnostech, kde muž absentuje). Pokud vás tato inzerce zaujala, tak se mrkněte sem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)