Pin kódy, passwordy a ostatní verbež

Někdy mi přijde, že trochu žijeme v zajetí čísel, znaků a rozličných hesel, "pásvordů", apod.
Obzvláště patrné je to v dnešním virtuálních věku internetu, kdy se člověk jen málokdy presentuje svým občanským jménem (což je na jednu stranu dobře kvůli ochraně osobních údaje), rodí se tak různé přezdívky, kterým však stále častěji říkáme "nicky". Asi to zní lépe. Zásadním podpisem člověka na internetu tak zůstává ale stále jeho (její) ip adresa. Dostupná služba top list zde na blog cé zet vám umožní podívat se kdo z jaké ip adresy a jak často navštěvuje Vaše stránky, z jaké jiné se k Vám dostal, co zadal do vyhledávače (leckdy to jsou dost kuriozity), či jaké rozlišení má na svém počítači.
I ke vstupu na blog cé zet ale potřebujete své heslo, password. Dnešní člověk musí používat mraky hesel, jedno do pc v práci, další na své stránky, další kód ke svému telefonu, další k mailu (více mailům?), někteří jedinci jistě mají i různé internetové komunikační klienty (jabber, icq,...) a sociální sítě. Je toho skutečně dost. Dané stránky mohou obsahovat mnohdy docela citlivé informace, takže je jistě záhodno si heslo učinit patřičně neprostupným. Určitě se Vám stejně jako mně někdy stalo, že jste své heslo zapomněli a museli nasadit plán "b". Ztratit heslo ke svému blogu ale rozhodně není taková katastrofa jako zapomenout někde kreditní kartu s lístečkem k pin kódu. Kartu jako takovou jsem díkybohu nikdy neztratil, nicméně za poslední čtvrtrok z rozličných důvodů mám už 3 pin kód. Kdo se v tom má pak vyznat? Hesla na rozličné internetové stránky jsem si v zásadě shrnul do hesel dvou, která považuji za dosti neprůchodná (doufám....). Jedno jsou zajímavé zkratky písmem a číslic a druhé jsem obdržel od csfd.cz a nějak se mi zalíbilo. Teď jen doufám, že mě nepostihne selektivní amnézie :-).
Mimochodem, výraz PIN je zkratkou z "personal identification number", pochází z šedesátých let a umožňuje až 10000 různých kombinací (pro klasické 4 místné zadání)!
Třeba se lidé jednou ani nebudou oslovovat klasickými jmény (ty koneckonců dostáváme, prakticky bez možnosti volby), ale přesedlají na své nicky, čísla ip adres, apod. Zajímavé zamyšlení pro fandy sci-fi... a noční můra všech milovníků krásné češtiny.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)