Ať bába volí pravici

Zaujala mě zpráva, kde se oznamuje, že populární herci Mádl a M. Issová vybízejí mladé lidi (mezi které sami pochopitelně oba patří), aby přesvědčili své prarodiče (výslovně tam uvádějí slova "dědu a bábu") k volbě pravicových stran. Sami tvrdí, že nepracují v žoldu nějaké pravicové strany, ale z vlastního interesu.
Inu, proč ne.
Co mě ale trochu zarazilo bylo tvrzení, že, "Jestli v týhle zemi zvítězí u příštích voleb levice, tak za to můžou starý lidi, protože to jsou ty, kteří levici volí". To je nesmysl, mezi mladými lidmi je sice více rozšířena obliba tzv. "pravice", ale osobně znám mnoho mladých (počítejme od 18 do 30 let), kteří mají z rozličných důvodů blízko k levicových stranám (ať již je příčinou idealismus, reálné přesvědčení, či jen módní póza)
. Mádl a Issová možná žijí v ustálené představě, že levicovou stranu může volit jen sentimentálně uvažující důchodce. Otázkou je také, jaké skutečně pravicové strany u nás mají na mysli. Nepřímo jsem pochopil, že se asi jedná o podporu ODS a TOP09 (pokud ne, tak se omlouvám). Daleko pravicovější mi ale přijde například strana Svobodných občanů, či Konzervativní strana. To ale nejsou rozhodně politické subjekty, které by byly dostatečně "cool" a "in" pro mladou generaci (opět osobní zkušenost, pokud jsem na omylu, tak se omlouvám).
Tato zpráva jen potvrzuje, že letošní sněmovní volby budou "zvláště vypečené".

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)