Film Noir - Venia (2009)

Pokud si hodně libujete v temných záběrech filmů s atmosférou neopakovatelného "noir", tak jistě nepohrdnete krátkometrážním studentským snímkem, který se nachází pod tímto textem.
Já mám osobně k žánru "noir" dost specifické postoje. Dříve mi přišel poněkud klišoidní, tedy až do doby, kdy jsem zjistil, že veškeré to klišé je vlastně záměr a v podstatě se tedy ani o žádné klišé nejedná. Poctu tomuto žánru skládali umělci jako byl třeba jeden z mých oblíbených tvůrců A. Hitchcock (pro mě osobně zůstane zcela výjimečný jeho počin Vertigo, který sice byl již natočen v barvě, ale atmosférou a pojetím příběhu zůstává stoprocentním "noir"), či později i Woody Allen.
Dnes je film noir v podstatě už mrtvou záležitostí, která se na stříbrném plátně objevuje jen v parodiích, recesích, či v nepatrných odkazech pro filmové fajnšmekry. Další možností jsou pak už jen studentské filmy, na jejichž praktickou ukázku se po přečtení tohoto skromného příspěvku bezesporu těšíte.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Meoskop

Virtuální pomníky

Hádej, kdo je vrah (2022)